En massa prat
Har bara spelat kvinnliga rollpersoner två gånger tror jag.. Nej föresten, tre om man räknar med ett konventsäventyr.. Jaja, iallafall så är det nog lite lättare att göra kvinnliga rollpersoner intressantare, eftersom äventyrarande rollpersoner i allmänhet är män.
På tal om det, så beskriver alla recensionera på
http://roleplaygames.about.com hur ofta "han" används som exempel i förhållande till "hon", hur vanligt det är med kvinnliga SLP.. Usch! /images/icons/smile.gif
Nä nu är det dags för lite anekdoter!
En av mina första rollpersoner var en kvinnlig magiker till Chronopia. Den enda kvinnan OCH den enda magikern i vår spelhistoria + att hon var 2.15 lång.. /images/icons/wink.gif
Min nuvarande rollperson är en vapenprofessor i Mutant som ser ut som Mia Wallace från Pulp Fiction. Lite sjukligt fixerad vid gamla japanska vapen. Min favoritRP någonsin! Fast alla mina RP är mina favoritRP:s.. Dom blir bara bättre och bättre.. /images/icons/smile.gif
Lite OT: Nu blev jag sugen på att berätta om mutant-gruppens olika eskapader oxå.. (Vi spelade igår) Vi har en fyrarmad gorilla med sugkoppar på händerna. Han blev medvetslös på första mötet, och skulle fortsätta vara det i några dagar. Eftersom hans spelare inte dykte upp nästa möte så slängde vi in honom i ett lagerutrymme med dropp, käk, och en bajspåse, bwahahahaha!
Sedan så letade vi efter ledtrådar till ett mord.. En skådespelare vid namn Anton någonting hade mördats, och vi hade fått skulden. Några hade kontaktat oss, och försett oss med pengar för att vi skulle kunna bevisa vår oskuld. Detta var i Shanghai, och Antons kontaktperson var en styrelseledamot i ett stort kemiskt företag. Hon bodde dock i förbjudna staden.. (För dom som inte vet.. Dit får man inte gå.) Vi bestämde oss för att bryta oss in! Efter att ha köpt en hel hög utrustning för nattliga infiltratörsuppdrag så drog vi ner i kloakerna.. En betongvägg spärrade infart! Den sprängde vi.. Vi stötte på laserstrålar, förmodligen satte dom av alarm men vi sprängde dom med.. Plötsligt så utlöstes en "turret", som dök upp i golvet! Vi flydde, och lurade den sedan att slösa bort all ammo.. Den galna vetenskapsmannen Walter mixtrade lite med den, men plötsligt anlände reparatörer, slog larm, vatten forsade in, och vi skulle drunknat om inte "Gordan" hade behållt medvetandet + att vår SL var så snäll.. /images/icons/crazy.gif
/Arvidos Magus- Too cool for public safety!
\