ÄlveKatt
Veteran
I den spelvärld jag håller på att sätta ihop så har jag inkluderat en art baserad på The forged i Justina Robsons bok Natural History, vilken jag inte läst ut ännu, spoilers undanbedes.
I rollspelsvärlden består dom dock ganska uteslutande av levande rymdskepp. De har oftast ett sinne som är väldigt mänskligt. Dock undrar jag om jag ska göra dem till en spelarart.
Om man låter en av spelarna i en spelgrupp spela ett sådant rymdskepp, och därmed vara de övriga spelarnas transportmedel, har ni några idéer för hur man ser till så att denna spelare inte blir lämnad utanför så fort äventyrarna är tvugna att gå av rymdskeppet? Att lösa det som i Justina Robson bok, genom att låta rymdskeppet ha en hologramavatar som kan följa dem varhelst det finns ett datornätverk (vilket är i stort sett överallt i boken) skulle vara hiskeligt inkonsekvent med resten av spelvärlden. Jag finner att jag har svårt att hitta på ett alternativ.
I rollspelsvärlden består dom dock ganska uteslutande av levande rymdskepp. De har oftast ett sinne som är väldigt mänskligt. Dock undrar jag om jag ska göra dem till en spelarart.
Om man låter en av spelarna i en spelgrupp spela ett sådant rymdskepp, och därmed vara de övriga spelarnas transportmedel, har ni några idéer för hur man ser till så att denna spelare inte blir lämnad utanför så fort äventyrarna är tvugna att gå av rymdskeppet? Att lösa det som i Justina Robson bok, genom att låta rymdskeppet ha en hologramavatar som kan följa dem varhelst det finns ett datornätverk (vilket är i stort sett överallt i boken) skulle vara hiskeligt inkonsekvent med resten av spelvärlden. Jag finner att jag har svårt att hitta på ett alternativ.