Nekromanti Att spela rollspel

Jag bor i Stockholm och ställer här en allmän fråga:

Hur har de flesta det när de ska spela rollspel med en spelgrupp? Så här är det för mig. Ibland så blir det en ledig helg eller ett bra lov. Då åker jag med min familj i tre timmar och kommer slutligen fram till vårt land. Där bor min spelgrupp. Om allt går vägen så kommer det två stycken men har vi en ytterst stor tur så kommer det ytterligare två. JAg undrar, har någon annan det så här?

Dougald MacD

Veteran
Nej, det låter som ett lite jobbigt arrangemang. Två av dom jag brukar spela med bor på samma gata som mig o dom flesta andra innom en halvtimme komunalt.

Dougald

DjeVul

Warrior
Inge svårt

Jag bor strax utanför stockholm i en liten ort som heter färentuna. Vi är ungefär 15 killar här som spelar rollspel, oftast kan minst 10 komma och spela. Så om det är helg eller lov så bestämmer vi att vi ska spela, när alla har ätit så droppar dom in. Typ efter 6.

När vi bara slänger ihop någonting, ett spontant möte så blir det kanske 5 spelare, vi spelar hemma hos mig, jag är spelledare och i stort sett alltid med. Och jag är i stort sett nästan alltid spelledare. Men dom här mötena går oftast smidigast och är roligast, dock mötena med minst regler, vi lägger dom åt sidan för att inte störa stämningen, om det flyter på.

Sen kanske vi planerar ett möte si så där en vecka i förskott, då kommer allt från 5-10 spelare, vad vi tycker passar bäst.

Sen har vi kaos mötena. Då alla vill spela rollspel och folk har längtat i veckor. Då kommer i alla fall 10-12 pers. Dessa möten är mycket röriga och sega. Dom har blivit färre sedan hälften av gänget starkt angagerat sig i lajv.

Och slutligen så har vi massmötena, tex. när ett nytt rollspel har kommit, så som Eon II senast. Eller som neotech. Dessa introduktionsmöten till spel då kommer ALLA(!) och jag menar alla. Sedan följs det i några veckor eller månader av stora möten ca. 10 pers som hängivet spelar på. Sedan tröttnar vi kanske lite och grupperna och spelmötena sjunker.

Nu på senaste tiden har vi inte spelat allt för mycket, bara spontana spelmöten och så. Många av killarna i gänget lider av kriser, då dom är 16 och fortfarande oskulda, jullovet har varit mest fest och sunk. Men snart ska vi väl få igång spellandet igen.

Tack för mig

//Martin

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Låter krångligt...

Jag själv är spelledare för en grupp på sju personer, varav fyra är regelbundna spelare. Vi bor alla inom samma område (utom en mycket sporadisk och hur som helst oseriös spelare) och behöver därför inte ta till liknande arrangemang.

- Bobby

Blackknight

Veteran
Jag har inte speciellt svåra problem vi har startat en förening på tolvpersoner och dom andra bor 1,5mil i från mig och jag är med oftast eftersom jag räknas som den som sl ar bäst

Blackknight

Veteran
Jag har inte speciellt svåra problem vi har startat en förening på tolvpersoner och dom andra bor 1,5mil i från mig och jag är med oftast eftersom jag räknas som den som sl ar bäst

G

Guest

Guest
Inlägg flyttat...

...från Eon forumet till rollspelsforumet...

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu

Rumpletimski

Veteran
Jag brukar spela med mina bröder och några kompisar som bor i närheten ganska ofta, eller med mina kompisar som är jämnåriga(Dem spelmöterna suger ruskigt). Men jag kom ihåp när "hela" gårdens killar sammlades på gården och spelade tillsammans.
Det blev så att alla fick dela på några gubbar, men det var kul. då var inget serijöst.

Från en kämpande packåsna

Klon

Hero
Inte ett problem

...för min del, har folk inom resonabelt räckhåll, och spelar i stort sätt varje helg regelbundet.

Så det så!