Nekromanti Att spelleda CoC

Organ

Out of time, out of mind
Re: Varför är alla så elaka mot frimurarna?

>....frimurare som regel var synligt förmögna och framgångsrika, och vanligt fölk som levde på sill och potäter sökte en förklaring på hur de kunde vara det. Då uppstod det diverse konspirationsteorier om pakter med mörka makter och sånt.

Det kanske kan gälla som ursäkt för nån som stod barfota i nån leråker med en rostig grepe i handen på nån bonn-vischa för att antal hundra år sedan. /images/icons/wink.gif

/Anders

Widde

Warrior
Allvarligt talat ...

... så behöver du bara gå hundra år bakåt för att hitta de leriga grepviftande bönderna, och när en fördom väl planterat sig så vill det till mycket för att rycka upp den. Dessutom är det ju sant, frimurarna styr världen/images/icons/wink.gif.

-W

Eksem

Champion
Re: Generella tips

Men läskigaste CoC-monstret är ju Yithians! Jag blir fan illamående av att titta på bilderna på dem! Så jävla obehagliga... de ser så FEL ut...

Ximnipot69

Swordsman
Yithians (ev. spoiler)

Jag tycker de är lite mysiga faktiskt. /images/icons/smile.gif Det finns en hyfsad anlednig till varför de finns här och att de ser fel ut, nä... /images/icons/alien.gif

Deras konformade, 3 meter höga kroppar med klor och allt, tja, de tillhörde ju nånting som uppstog här på jorden, och deras framtida kroppar är ju oxå naturliga, så...

Man måste ju bara gilla Kakakatak, den briljande vetenskapsmannen. /images/icons/king.gif

Tja, det är väl bara jag kanske, men en hel del Mythos-monster kan vara riktigt gulliga. Tänkte ge en mysig plysh-Cthulhu till mitt första barn...

Eksem

Champion
Re: Yithians (ev. spoiler)

Cthulhu är ju faktiskt gullig. Han ser ut lite som jultomten, med skägg och stor buk.

Palpatine

Veteran
Olofström, Olofströms kommun, Blekinge, Sverige.
Re: Yithians (ev. spoiler)

Tja, det är väl bara jag kanske, men en hel del Mythos-monster kan vara riktigt gulliga. Tänkte ge en mysig plysh-Cthulhu till mitt första barn...

Hmmm... Nja, vad säger man? Dom skall böjas i tid dom som kultister skall bli! /images/icons/grin.gif

Ximnipot69

Swordsman
Det ska börjas i tid...

Det går även att lära en gammal Hound (Tindalosian...) att sitta. Har redan hittat en gullig liten sak på nätet som jag bara måste ha. /images/icons/smile.gif Surfade runt lite en mörk, stormig kväll och undangömd på en sajt som kallas för Arkham fann jag den här lilla saken. /images/icons/devil.gif

"Ain't she a beauty" - Steve Erwing (Crocodile Hunter)