G
Guest
Guest
Kommentarer till artikeln Att sprida rollspelshobbyn
I rollspelsvärlden kan man prata om "före-" och "efter Kult". Det var någonstans i den vevan som rollspelen och rollspelandet ifrågasattes som mest, samt att ett nytt upplevelsemedium gjorde entré på allvar med snygg grafik, möjlighet att spela ensam och i många fall väldigt tuffa idéer – datorspelen. Kombinationen av de två kan ha varit orsaken till att rollspelsföretagens omsättning minskade dramatiskt. Den stora giganten på marknaden – Äventyrsspel – gick i konkurs.
Idag är det år 15 efter K... (4088 fler tecken)
Gå till artikeln
I rollspelsvärlden kan man prata om "före-" och "efter Kult". Det var någonstans i den vevan som rollspelen och rollspelandet ifrågasattes som mest, samt att ett nytt upplevelsemedium gjorde entré på allvar med snygg grafik, möjlighet att spela ensam och i många fall väldigt tuffa idéer – datorspelen. Kombinationen av de två kan ha varit orsaken till att rollspelsföretagens omsättning minskade dramatiskt. Den stora giganten på marknaden – Äventyrsspel – gick i konkurs.
Idag är det år 15 efter K... (4088 fler tecken)
Gå till artikeln