Troberg
Sinister eater
- Joined
- 27 Jun 2001
- Messages
- 17,659
En sak jag lagt märke till är att de flesta kampanjer försöker starta med något slags mjukstart. Det går några speltillfällen då man inte fattar att det är något stort på gång och man mest jönsar runt på sidospår.
Är det bara jag som tycker att detta är förbaskat tråkigt?
Ge spelarna något rejält att tugga på direkt! De kanske inte fattar det stora sammanhanget direkt, men ge dem en rejäl utmaning och en glimt av vad som komma skall direkt, ungefär som den obligatoriska explosionen i inledningen av Bond-filmerna. När man väl har spelarna på kroken så kan man sakta ner, och brodera ut, men man måste få dem att nappa först.
Eller?
Är det bara jag som tycker att detta är förbaskat tråkigt?
Ge spelarna något rejält att tugga på direkt! De kanske inte fattar det stora sammanhanget direkt, men ge dem en rejäl utmaning och en glimt av vad som komma skall direkt, ungefär som den obligatoriska explosionen i inledningen av Bond-filmerna. När man väl har spelarna på kroken så kan man sakta ner, och brodera ut, men man måste få dem att nappa först.
Eller?