Nekromanti Att tänka på när man köper tablets?

krank

Går ondskans ärenden
Rymdhamster said:
Förlåt, men vad är "molnet"?
Att spara saker på en server någon annanstans, typ. En del tycker om att låtsas som om datan då finns "lite varstans" ute i cyberrymden, därav liknelsen "molnet".

krank

Går ondskans ärenden
EDIT: No, fuk dat. Moderator har satt ner foten, då ska jag inte komma och hålla på och hålla på.

Minimoni

Homelander
Själv äger jag en ipad 2 och en ipad 3 och är supernöjd men jag anser att nexus tabletsen tycks vara bra också. Tablet efter behov antar jag. Jag själv vill att min tablet skall vara enkel att surfa, titta på film och läsa böcker på och där har mina tablets varit exemplariska.

Med vänlig hälsning, Minimoni

Troberg

Sinister eater
Magnus Seter said:
Sure, men om man vill sköta det på sin egen hårdvara?
Tror du att Luu-Kazh mamma vill det?

Jag tror att användaren som läsplattan i det här fallet är ämnade för inte har samma behov av kontroll på fil- och hårdvarunivå som du har, och att rekommendationerna bör utgå från det. [/quote]

Man behöver inte vara power user för att vilja ha sina privata filer privata (när de är lagrade på någon annans server så har du ingen som helst kontroll över vem som kan se dem), säkert lagrade (om företaget går omkull så är dina filer antagligen borta) och med hög tillgänglighet (har du inte internet så är molnet långt borta).

Det här är grundläggande krav som alla användare burde fundera på.

Troberg

Sinister eater
Rymdhamster said:
Förlåt, men vad är "molnet"?
Bara ett nytt namn på konceptet med dumma terminaler och intelligensen i serven. Tidigare har det varit stordatorsystem, client-server, thin clients, web clients och nu är det molnet. Samma sak, nytt namn.