Lord Renisis
Warrior
Halloj. Jag håller just nu på att planera inför min kommande N2-kampanj, där mina spelare (förmodligen tre stycken) kommer att försöka sig på att stjäla en tavla på Stockholms Nationalmuseum. Blev inspirerad till att skapa kampanjen när jag lyssnade på p3 dokumentärs program om konststölder i Sverige. Jag har kommit så långt att en rollperson, ska arbeta på megaföretaget som har designat Nationalmuseums säkerhetssystem, och nu blir utpressad för att hjälpa de andra kuppmakarna.
Nu till själva frågeställningen:
Kan ni ge exempel på kryphål man skulle kunna utnyttja för att komma in i byggnaden och ta sig ut igen osedd?
Här är viktigt att ha med att en av kuppmakarna har god kännedom om säkerhetssystemets uppbyggnad.
Vad kan hända under själva inbrottet?
Är möte med exempelvis beväpnade väktar någonting som kan tillföra stämning?
Och tillsist, några tips på vad som kan hända under flykten?
/Hugo
Nu till själva frågeställningen:
Kan ni ge exempel på kryphål man skulle kunna utnyttja för att komma in i byggnaden och ta sig ut igen osedd?
Här är viktigt att ha med att en av kuppmakarna har god kännedom om säkerhetssystemets uppbyggnad.
Vad kan hända under själva inbrottet?
Är möte med exempelvis beväpnade väktar någonting som kan tillföra stämning?
Och tillsist, några tips på vad som kan hända under flykten?
/Hugo