Kronofogden
Veteran
Hej! Har nu läst igenom grundboken, Väktarens vrede, och sammanfattningen av Häxhammaren som står i dess bok. Konflikten mellan Alstra, Tukta och Rasa är ju det som står som bakgrund till Symbaroums äventyrsklimat och efter att ha läst grundboken så känns det som både Järnpakten och de fraktioner som kämpar mot dom har vettiga anledningar att göra så. Men ju mer jag läser av Törnetronens krönika och tidigare utgivna äventyr så får jag bilden av att Järnpakten sakta men säkert målas upp som 'Good guys' i huvudsak och att liera sig med dom är det rätta för de som bryr sig om världen. Klart det finns anledning att liera sig med de andra fraktionerna men det som verkar locka där är mer tillfälle att samla på sig makt eller rikedom, eller rent ut sagt sin orubbliga tro på Prios eller sin plikt och lojalitet mot rike och drottning. Har jag missuppfattat något? Vilken bild har ni fått?
Den största anledningen till att jag frågar är för att jag hade hoppats på en mer nyanserad konflikt. Ett svårare val av vilka man vill liera sig mer, och göra det mer personligt än makt och rikedom versus världens fortlevnad. Med korten på bordet, finns det någon god anledning till att satsa på Ambria, Drottningen och hennes folk och samtidigt värna om världen?
Den största anledningen till att jag frågar är för att jag hade hoppats på en mer nyanserad konflikt. Ett svårare val av vilka man vill liera sig mer, och göra det mer personligt än makt och rikedom versus världens fortlevnad. Med korten på bordet, finns det någon god anledning till att satsa på Ambria, Drottningen och hennes folk och samtidigt värna om världen?