Det finns en gigantisk indiemarknad för datorspel och där finns allt. Men det är svårt att hitta något bra för all skit, det är svårt att hitta det man vill ha, och när man har hittat det så är det max några hundra till i världen som spelar och känner till spelet.
Sedan så jobbar man ju inte riktigt med specar när man utvecklar längre. Man jobbar med team, eftersom de inte går sönder lika fort som specarna. (Specarna går sönder när man ska designa efter dem, designen går sönder när man ska implementera, implementationen går sönder när man testar. Alltså gör man allt samtidigt (eller snarare om och om igen) istället. Teamet går sönder när man har gjort om specarna för många gånger...) Om man efter att ha jobbat arslet av sig eller lurat CSN, gjort slut med flickvännen, på dåligt engelska skrikit åt tillräckligt många utgivare, kastat kola på någon i teamet, minst hälften i teamet bytts ut, projektet lagts ner och plockats upp tillräckligt många gånger och man fortfarande är på väg i ungefär samma riktning, så kanske man kan få ett spel utgivet hos någon lågprofil utgivare i framtiden. Om man kommer så långt. Jag kom inte så långt.
Så skit i det. Skippa teamet och gör det litet, fungerar lika bra idag som på 80-talet (när alla spel var små, utan för japan iaf). Lär dig programmera i android (Java) eller någon liknande som är enkelt att få till spel i och distribuera. Du tjänar inga pengar, men har du tur och jobbar lite så kan du få ihop en liten anhängarskara som gillar dina spel.
Edit: Öh, tråden var ju gammal. Aja...