Re: jaha...
Okej, jag får väl hoppa in med hela hemligheten. Men berätta inte för Neogames att jag sa det, de vill säkert att du skall köpa hela boken för att lära dig träna. /images/icons/tongue.gif
Man kan inte träna PSY, PER, SYN eller HÖR. (Jag kan ju resonera lite om det också:
PSY = Intelligens = Det är lite grann en funktion av antalet 'trådar' mellan hjärncellerna, jäkligt knivigt att ändra på efter 13 års ålder eller något. Jag vet inte, intelligens är ett farligt ämne, och ifall dina spelare osäkrar sina vapen när du säger att det inte går att träna, kan du ju alltid säga att logik-träning kan funka.
PER = Du kan ju pröva ett fint läppstift, men en charmkurs ökar bara övertala skillen osv, så du skulle egentligen behöva bli snyggare för att fixa till PER.
SYN = Beror på dina ögon, och ögonen kan du inte göra armhävningar med. Ifall du inte blev bättre genom att titta oavbrutet nästan hela ditt vakna liv, så hjälper inte 80 extra timmar.)
Det krävs lite olika saker för varje, och det finns en del förbättrings-slags modifikationer. Generellt sätt tar det 80 timmar (160 för vilja), och man kan inte träna hur mycket som helst för varje tillfälle. Måste vila lite emellan, kan inte träna hur jädra länge som helst, och så vidare, som i verkligheten.
Man bär sig åt på lite olika sätt, men ni kan säkert diskutera fram ett lämpligt sätt för varje attribut med lite debatt inom gruppen.
Det finns också regler för vad som händer ifall man slutar träna och börjar slappa, ifall du får tar i boken så är det på sidan 90 (Attributsänkning)..