Nekromanti Attributer till hästar...

Wyrdor

Veteran
:gremsmirk: :gremwink: :gremooo: :gremmad: :gremsmile: :gremfrown: :zeppelinare: :gremelak: :gremgrin: :gremcool:
Hästar skulle vara bra att hava attributer till.
Kan någon ge mej?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Nej

Den attributdatan som finns för hästar finns i Monster och Varelser (vilken tyvärr är slutsåld om jag inte minns fel, vilket är olyckligt) och den texten har Neogames upphovsrätt på så den får man inte lägga upp på allmänna forum utan deras tillåtelse.

/Naug

Mouja

Hero
Det har vart hästar på tapeten förut, testa med den väldigt roliga sök-funktionen längst ned på Eon-sidan :gremlaugh:

Trots att jag håller med Naug har jag för mig att det var någon som gav ett exempel på ungefärliga värden för inte alls så länge sedan.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Välkommen förresten =)

Glömde säga välkommen till forumen.

Så välkommen. Hoppas du får det trevligt här och vi strävar alla för att få en trevlig öppen miljö här på forumet. Därför vore det extra bra om alla nya användare (och gamla förövrigt, folk glömmer så lätt :gremsmile: ) tar sig tid att läsa igenom reglerna. De är inte särskilt långa och oftast ganska självklara. Det är också bra om man åtminstone ögnar igenom hjälp och frågor.

/Naug

eoz

Veteran
Re: Välkommen förresten =)

ehmmm..... OOm jag nu äger mosnter och varelser skulle jag då få säga det över internet till er grabbar? Eller är det copywright på det med?

Pendragon

Swashbuckler

ehmmm..... OOm jag nu äger mosnter och varelser skulle jag då få säga det över internet till er grabbar? Eller är det copywright på det med?
Nej. Inte på det här forumet i alla fall.

/Joel

Alharra

Warrior

Du äger boken, inte texten. Det är upphovsmannen, eller de som köpt upphovsrätten (i detta fall Neogames) som har alla rättigheter. Du har rätt att citera litegrand om det klart framgår att du citerar. För ren reproduktion behöver du tillåtelse från upphovsmannen.

Mao, det är copyright på texten vilket medium du än försöker kopiera den över. Låt gå för att du antagligen skulle gå ostraffad för att skicka ett inscannat kapitel per mail till en person, men jag tror att vem som helst skulle reagera ifall du postade det här på forumet. Både moderatorer och Neogames. Det kan bli saftiga böter om det beivras.

Surukai

Warrior
Snälla nån, tillåten inskränkning i upphovsrätten avser exempelvis referat
Dvs, I Monster och Varelser (NeoGames 1997) står att läsa att en typisk packhäst har styrka omkring 30, en tålighet på knappt 20 rörlighet som en människa. förflyttar sig ca 15m/sr och bär knappt 50kg (normala BF-regler)

En ridhäst har något högre rörlighet och därmed även marginellt snabbare samt har bättre bärförmågasom tack för den mycket högre tåligheten en sådan häst har.. drygt 60kg anges i boken.

Styrka och Tålighet varierar innom ramen för 4t6 medan rörligheten samt sinnena (förutom SYN) baseas på 2t6. (exempelvis 2t6+4)

En hästspark gör ungefär 4t6 kross (bakut) frammåt 3t6+3 och bett gör hugg (!? varför?) 2t6+2

Räkna med ännu högre värden för stridshästar.. men runt 30 för styrka, 20-30 tålighet, 10-15 i rörlighet och syn 7-9, hörsel 13-14 så har du en ungefärlig häst enligt Monster och Varelser

ripperdoc

Myrmidon
Bra.. [OT]

Helt rätt. Men man kan ju inte förrvänta sig denna service varje gång man frågar, så alla borde se till att skaffa en vän som äger Monster & Varelse....jag äger Monster & Varelser...för en billig penning kan jag vara er vän. :gremlaugh:

/RipperDoc - upphovsrätt är det bästa som finns, men man ska akta sig för att övertolka