Victor Palm
Hero
Är det bara jag som tycker att Neogames inte tänkte till ordentligt när dom satte dessa värden? Titta t ex på Cirefalier, som har gratis skolgång för alla Cirefaliska barn (väl?). Där spenderar dom flera år av flitiga studier, men tydligen blir dom av detta endast en tiondel mer bildade än en vanlig Asharier. Ännu ett exempel, Henéa. Dessa spenderar nästan alla sina dagar i skogen, i ett samhälle där hög rörlighet är bland de viktigaste egenskaperna hos en person. Men hur mycket vigare blir de? Jo, inte ens en tredjedel högre Rörlighet än gemene människa.
Någon som håller med? Jag är iofs riktigt kass på sannolikhetslära, och ett par plus kanske ger mer än vad det låter som att det skulle göra, har ingen bok här så att jag kan kolla. Men man får väl ändå utgå ifrån att en person som har 20 i STY är dubbelt så stark som en med 10?
Mvh Victor Palm...
...Inlägg nr 800.
Någon som håller med? Jag är iofs riktigt kass på sannolikhetslära, och ett par plus kanske ger mer än vad det låter som att det skulle göra, har ingen bok här så att jag kan kolla. Men man får väl ändå utgå ifrån att en person som har 20 i STY är dubbelt så stark som en med 10?
Mvh Victor Palm...
...Inlägg nr 800.