Spitfire
Swordsman
Låt mig först säga att jag kör för tillfället ingen kampanj i O:FR så jag kan inte säga något om hur den här regeln funkar.
Så jag funderade en smula på O:FRs automateldsregler, som jag hört folk är otillfredställda med.
Min ide är som följer.
Spelaren väljer hur många kulor han skjuter. Om han träffar så ökar han vapnets skadevärde med differensen på slaget, upptill antalet kulor som avlossades.
Exempel: Bill skjuter 5 skott mot en nassezombie. Han slår 3 över svårigheten och lägger till 3 till skadan.
Bill fortsätter nästa runda att skjuta på zombien och skjuter 5 skott igen. Denna gång träffar han med 7 men lägger bara till 5 eftersom det är det antalet kulor han valde att skjuta.
Ett mål, ett träffslag, ett skadeslag.
Skulle Bill vilja sprida elden över flera motståndare måste han dela upp skotten mellan varje mål och slår ett träffslag för varje enskilt mål.
kan det va nått?
Så jag funderade en smula på O:FRs automateldsregler, som jag hört folk är otillfredställda med.
Min ide är som följer.
Spelaren väljer hur många kulor han skjuter. Om han träffar så ökar han vapnets skadevärde med differensen på slaget, upptill antalet kulor som avlossades.
Exempel: Bill skjuter 5 skott mot en nassezombie. Han slår 3 över svårigheten och lägger till 3 till skadan.
Bill fortsätter nästa runda att skjuta på zombien och skjuter 5 skott igen. Denna gång träffar han med 7 men lägger bara till 5 eftersom det är det antalet kulor han valde att skjuta.
Ett mål, ett träffslag, ett skadeslag.
Skulle Bill vilja sprida elden över flera motståndare måste han dela upp skotten mellan varje mål och slår ett träffslag för varje enskilt mål.
kan det va nått?