Nekromanti AutoREALM 2.1 släppt

Krille

Super Moderator
Därför

"/Han som undrar vad det är då för fel med att först göra en align, sedan resize och slutligen sätta det förstorade objektet längst bak"

Se de inringade områdena.

Rickard

Urverk speldesign
Men såhär då?

Ok, jag satte mig väl och kollade igenom först exempelkartorna och sedan hjälpen.. "How to" är ett rätt bra avsnitt.. Jag gjorde följande (tre) karta/(or).. Någon utav det här kanske efterfrågades? Dock kan man inte ställa in kilometeravstånd..

Observera att jag inte gör det här för att försvara programmet, för själv har jag aldrig tidigare använt det..

/Han som tycker fraktallinjerna är hur coola som helst

liftarn

Veteran
vad sägs om en lagerfunktion där man kan stapla saker ovanpå varandra
Vad menar du? det är väl bara att lägga dom på varandra.

booleska operationer på polygoner
Nä, det finns nog inte. Möjligen kan man fixa det genom att använda scalpell och glue men det blir nog jobbigt och AuR stöder ändi inte ihåliga polygoner.

liftarn

Veteran
Re: Ok, jag förklarar långsamt

Istället för att klippa ut och klistra in skulle man kunna använda sig av array-funktionen. Fast det är ju ingen riktig outline, det funkar ju bara på ganska raka objekt. Är objektet runt går det inte. Möjligen skulle man kunna kopiera och skala upp fast inte det blir ju en riktig outline.

liftarn

Veteran
Re: Lätthittat

Hur krångligt det är beror ju också på vad man jämför med. Det är många som tycker att AuR är betydligt enklare att använda än t.ex. Campaign Cartographer.

liftarn

Veteran
Re: Lätthittat

Nja, hjälpen/manualen är faktiskt riktigt bra på att förklara hur man använder de olika funktionerna. Däremot finns det väligt lite om vad man kan använda dom till och hur man kan ådstakomma olika saker.