Christoffer
It's all pig.
Om alla visat spetsen uppåt avancerar man. Enkelt, smidigt och konstant och omedelbar feedback!Pilzeman said:t4 har ju tyvärr inte fyrorna uppåt, så det blir inte samma tydliga feedback.
Om alla visat spetsen uppåt avancerar man. Enkelt, smidigt och konstant och omedelbar feedback!Pilzeman said:t4 har ju tyvärr inte fyrorna uppåt, så det blir inte samma tydliga feedback.
Tanken var att det skulle vara ett direkt sätt att påverka höjningsreglerna. Den garanterade sexan skulle nog inte ens räknas som en automatisk framgång, utan bara finnas där för att göra det lättare att styra hur man höjer sina egenskaper.Ram said:För att det inte skall bråka alltför mycket med höjningsregeln, skulle det inte vara vettigt att man fick köpa en garanterad femma i stället? Om nu inte sexorna och avancemanget är en feature snarare än en bug vill säga.
t4:or är ondaHans said:håller med, kör med t4 istället
Genast och genast... att slå två sexor är 1 på 36. Det beror ju givetvis på hur många slag man slår under ett spelmöte. Vi brukar slå kanske fem slag per spelare. Och då höjer man ett värde ca var sjätte spelmöte, det tycker inte jag är för ofta. Mixar man det med att kräva en sexa kanske man höjer lite oftare, borde bli bra.solvebring said:Fast det gör väl inte så stor skillnad om mitt värde är t.ex. 1-2? Det är ju relativt stor chans att slå 1-2 sexor då vilket genast avancerar. Fast iof vet jag inte hur pass "dålig" man är med ett värde på t.ex. 1-2 respektive 3 osv?
Jag håller helt med. Blev inte klok på om systemet bara är för hemmabruk eller något annat?Bobby Magikern said:Den där sortens smygande, hoppande, väderspåande eller vad man nu höll på med har inte något stöd i hur systemet faktiskt använder tärningsslag. Jag har spelat nog med Expert för att inte vilja ha med det.
Ja, du har så rätt så rätt. Med det låga antalet slag per spelmöte så gör det en väldig skillnad.Genast och genast... att slå två sexor är 1 på 36. Det beror ju givetvis på hur många slag man slår under ett spelmöte. Vi brukar slå kanske fem slag per spelare. Och då höjer man ett värde ca var sjätte spelmöte, det tycker inte jag är för ofta. Mixar man det med att kräva en sexa kanske man höjer lite oftare, borde bli bra.
Mjo, fast Bobbys sista ändring gör ju en viss rättvisa i det, att alla spelare alltid har möjligheten att påverka sina slag.Nackdelen med systemet (om det nu är tänkt för folk utanför Bobbys grupp) är att det blir högst individuellt hur mycket man höjer, eftersom olika grupper slår olika många slag, ibland inte helt motiverat. I expert fanns ju fenomenet att folk gick runt i lägret och smög eller hoppade för att samla ep. Inget jag sysslade med.