Nekromanti Avatarer och forumnamn

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag tror aldrig att jag har skapat en tråd i OT-forumet, mest på grund av att det inte är min kopp av te men nån gång måste ju vara den första.

Jag vill avhandla Avatarer & Namn i den här tråden. Det vore festligt att veta vilka Avatarer ni övriga forumiter går igång på. Samma sak gällande det namn man har på forumet.

Gå igång på är ju kanske lite luddigt förklarat, men jag börjar med min lista så får vi se om det är någon som hakar på.

Namn

1. Organ
Så snart jag ser namnet Organ i listan bland inloggade användare blir jag lite glad. Det är ett festligt namn, men forumiten bakom har jag ingen koll på alls.
2. slanfan
Jag var ute och googlade lite en dag och dök på slanfans blogg där denne använder sig av samma avatar som på wurrnu. Detta var innan slanfan reggade sig på wurrnu och jag fastnade lite för den otroligt ostiga bilden. Det är svårt att säga om han håller upp ett skägg, är otroligt glad, eller om han försöker vara en robot? slanfan har ett perfekt namn i min smak och avataren gör mig på bra humör. Bra kombo!
3. Eksem
Hudsjukdom. Det är lixom festligt på nått sjukt vis. Har man tråkigt på jobbet är det rätt skönt att ha någon som håller låda i vrållådan och det gör ju Eksem rätt ofta.

1. anth
Cthulhu varelsen eller vad det nu föreställer är så otroligt pixlig eller vad det heter. Jag har ingen aning om vad det är och fnissar lite så snart jag ser den.
2. Vitulv
En av Vitulvs tidigare avatarer gick jag igång på. En snubbe med långt hår och mustasch. Har för mig det var en trike eller motorcykel inblandad också.
3. Walium
Härlig avatar som jag blir glad av. Paint-målat skägg är ju elit.

Så.

Nu ska ju det här vara en positiv tråd så jag hoppas att ingen tar illa upp för att jag bedömer bilder och namn.

Mukwa

Swashbuckler
Jag gillar väletablerade smeknamn, för det är flavour och gör forumet mer levande: Solve, K.K, Debbie, Stövlis mfl.

Eksem är ju ett nick som är fantastiskt.

K.K. får stå med igen, för det kan man göra så mycket kul av, Konkelman, Kanalj, Kanarie och ändå vet alla vem man menar.

-------
Avatarer tänker jag inte så mycket på egentligen. Det är mer färg och form som jag direkt identifierar nicks med, men exakt vad det är svischar oftast förbi. Jag gillade Vimes förra, den var så där kaxig och lurig på nåt vis. Solves nya är fett snygg (din gamla var det inget fel på heller iofs :heart:). Xyas nya gör mig lite glad, annars är det inget jag tänker på så ofta och de flesta kommer jag inte ihåg förrän jag ser dem.

anth

Vetefan
Konrad Konvalj said:
1. anth
Cthulhu varelsen eller vad det nu föreställer är så otroligt pixlig eller vad det heter. Jag har ingen aning om vad det är och fnissar lite så snart jag ser den.
Det är en dåligt inskannad bild på Anthraxus Oinoloth, en sjukdoms-daemon och härskare över Hades från ADnD MM2 från 1983.

Övriga sjukdoms-daemoner, även kallade altroloths, är Bubonis, Cholerix, Typhus, Diptherius, Brucilousu, Pneumonis och Rheumatus.

Vimes

Sillkung
Lite osorterat:

!Paxen är det bästa forumnamnet. Jag tycker Paxen-är-en-bot-skämtet är det roligaste WRNU-skämtet just nu. Jag kommer kanske tröttna på det snart, men just nu är det bäst.

Konrad Konvaljs avatar behöver jag väl inte ens orda om? Bra namn också, av anledningar redan omnämnda.

Lu-kaazhs namn är också skoj. Fast det är ett helvete att stava det rätt. Skojet här är ju att Lukas tänker att det är tråkigt att ha sitt riktiga förnamn som forumnamn och byter ut det - till en fjantasyfierad version! Skoj!

Cybots avatar ser ut som en Ghost från Starcraft (vet faktiskt inte om det verkligen är det, jag spelade aldrig Terran i BW), och det gör mig lite varm i hjärtat.

Mukwa said:
Jag gillade Vimes förra, den var så där kaxig och lurig på nåt vis.
Eftersom jag har börjat byta avatar oftare än underkläder vet jag inte vilken du menar :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Konrad Konvalj said:
2. Vitulv
En av Vitulvs tidigare avatarer gick jag igång på. En snubbe med långt hår och mustasch. Har för mig det var en trike eller motorcykel inblandad också.
Den kommer jag faktiskt inte ihåg. Annars är nog det här min mest klassiska genom tiderna:

Den tycker jag fortfarande om :gremsmile:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Som en anekdot uttalade jag Johan Risnings namn "rajsing" tills dess jag fick reda på att det var det mindre sexiga rising. Men han person var ju forumets största förlust på många sätt.

anth

Vetefan
Hans nick - ett av de mest geniala namnen på forumet. Från en forumsöl:
"hur uttalas ditt nick, haan eller hann?"
"det stavas H-a-n, men uttalas Rickard."

kranks avatar - för han ser ut så i verkligheten.

Übereils avatar - för att den är så fokuserad.

Möller

Hubert Hortlax
Oldtimer måste såklart ha ett omnämnande. Ständigt ny avatar, ständigt gamla gubbar! Väldigt fint. Någon borde göra en mosaik med alla hans avatarer.

Cybot

Mest spelbar
Vimes said:
Cybots avatar ser ut som en Ghost från Starcraft (vet faktiskt inte om det verkligen är det, jag spelade aldrig Terran i BW), och det gör mig lite varm i hjärtat.
Det är en Ghost från Star Craft. Fast jag valde den mest för att den ser väldigt...cybot-ig ut.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Eftersom jag har börjat byta avatar oftare än underkläder vet jag inte vilken du menar :gremsmile:
Det gröna äpplet var katastrof kan jag avslöja.

Och eftersom jag är en avatar-kännare av rang kan jag avslöja att din senaste avatar var nån grå/svart pryl med en kvinna på något vis. Färgsättningen är som Unfairs avatar it´s unfair.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vitulv said:
Konrad Konvalj said:
2. Vitulv
Den kommer jag faktiskt inte ihåg. Annars är nog det här min mest klassiska genom tiderna:

Den tycker jag fortfarande om :gremsmile:
Tippar på att du använde bilden på biker-snubben nån gång 2010. Den var lite grådassig och lortig. Han med muschen var magnifik! Tror han hade en väst på sig också.

Konrad Konvalj

Myrmidon
anth said:
Konrad Konvalj said:
1. anth
Det är en dåligt inskannad bild på Anthraxus Oinoloth, en sjukdoms-daemon och härskare över Hades från ADnD MM2 från 1983.

Övriga sjukdoms-daemoner, även kallade altroloths, är Bubonis, Cholerix, Typhus, Diptherius, Brucilousu, Pneumonis och Rheumatus.
Jag kommer låtsas om att jag fortfarande inte vet vad bilden föreställer. Det blir så mycket bättre då.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Meh vafan. Det var en av få avatarer som var genuint personlig! (den och Sookie-avataren) Ett tag tänkte jag byta forumnamn till Granny Smith också.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Meh vafan. Det var en av få avatarer som var genuint personlig! (den och Sookie-avataren) Ett tag tänkte jag byta forumnamn till Granny Smith också.
Att byta namn är ju mest förvirrande. Det bästa exemplet är Dante som i min värld alltid måste heta Dante för annars funkar inte wurrnu riktigt som det ska.

Hittade alldeles precis ännu ett namn som jag genast föll för: Slarn

Mukwa

Swashbuckler
Ja, hur kunde jag glömma !Paxen. Det är briljant. Han är f.ö. ett av de bästa, men det är fett jobbigt också. [edit: point proven]

Vimes said:
Eftersom jag har börjat byta avatar oftare än underkläder vet jag inte vilken du menar
Den där tjejen som man kanske borde känna igen, men som bara heter Vimes i mitt huvud.

För övrigt har alla nicks ett svenskklingande uttal i min hjärna, förutom uppenbart engelska namn som Bunny. Undantaget är Spider Jerusalem som uttalas Dr. F.

Spider Jerusalem är väldans roligt också:

Dr. Frankenstein började kallas Dr. F i vrålis. Till slut bestämmer han sig för att döpa om sig till Dr. F. Sen börjar folk förkorta det till F, varpå han lackar ur och byter namn till Spider Jerusalem. Det är helt klart kul.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:

Dr. Frankenstein började kallas Dr. F i vrålis. Till slut bestämmer han sig för att döpa om sig till Dr. F. Sen börjar folk förkorta det till F, varpå han lackar ur och byter namn till Spider Jerusalem. Det är helt klart kul.
Kan stämma in i det hela och tror att det var jag som förkortade Dr.F till F.

Men Spider Jerusalem har ju öppnat upp nya förkortnings/förvridnings varianter och annat. Det är ju festligt som F så länge inte Spider blir lack på oss. Då får han ryta ifrån och säga till helt enkelt.

* Spider
* Spidde
* Dr.Spider
* Dr.Jerusalem
* Dr.Snuggles

Tror alla dessa har använts den senaste tiden.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Mukwa said:

Jag vill bara inlägga här att jag hette Frankenstein från början, sen ville jag heta Viktor Frankenstein men det var för långt då blev det Dr.Frankenstein och sen insåg jag att jag fick plats med ett mellanrum och då blev det Dr. Frankenstein.
Sen skulle ju varenda J***l klaga på det så då blev det Dr. F. Funderade på att byta till F som massan ville men tänkte göra det långt istället.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Men Spider Jerusalem har ju öppnat upp nya förkortnings/förvridnings varianter och annat. Det är ju festligt som F så länge inte Spider blir lack på oss. Då får han ryta ifrån och säga till helt enkelt.

* Spider
* Spidde
* Dr.Spider
* Dr.Jerusalem
* Dr.Snuggles

Tror Dr. Snuggles är min favorit funderar på att byta till det. Har även blivit kallad Spindeldoktorn.

anth

Vetefan
Spider Jerusalem said:
Konrad Konvalj said:

* Spider
* Spidde
* Dr.Spider
* Dr.Jerusalem
* Dr.Snuggles

Tror Dr. Snuggles är min favorit funderar på att byta till det. Har även blivit kallad Spindeldoktorn.
Icke att förglömma så hette du kanalpaddlare en dag eller två. :gremsmile: