Nekromanti Avatarstorlek?

Big Marco

Läskig
Min avatar har blivit helt bloated och använder jag Sök fastnar jag i något filter, så, hur återställer jag bildens proportioner? Jag har testat att ta bort bilden och lägga till den igen, utan framgång.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Min avatar har blivit helt bloated och använder jag Sök fastnar jag i något filter, så, hur återställer jag bildens proportioner? Jag har testat att ta bort bilden och lägga till den igen, utan framgång."

Jag upplevde också något liknande för några dagar sedan men då hjälpte det att lägga in bilden på nytt även om jag rensade ut mina cookies för säkerhets skull.

Dimfrost

Special Circumstances
Det finns någon bugg som gör konstiga saker med avatarer som inte är 100 x 100 ibland. Det säkra är att lägga till tomt utrymme så att filen verkligen är rätt storlek.

Vad menar du med att Sök fastnar i något filter, förresten?

/Dimfrost

Big Marco

Läskig
Re: Sök?

Vad menar du med att Sök fastnar i något filter, förresten?

Jag sitter i Beijing, Kina. (och är jetlaggad som en stressad get, annars borde jag sova när det är 0500 lokal tid) Och jag kan bekräfta, både av egen erfarenhet och via en av regeringens experter att Kina har en digital kinesisk mur som blockerar vissa sajter - de svenska nyhetssajterna är vissa, www.noir.nu är en annan (!) och även Google är stympat.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Subversiv verksamhet (OT)

Kina har en digital kinesisk mur som blockerar vissa sajter (...) www.noir.nu är en annan (!) (...).
Du vet väl att rollspelshobbyn tillhandahåller både metoder och argument tillräckligt klart formulerade i olika koncept för att kunna utveckla såväl allmänna upplopp som regelrätta terroraktioner eller "banala" väpnade rån? Klart att Noirs hemsida är blockerad. :gremgrin:

Dewil

PAX

Jordisk Äventyrare

Vilka nyhetssidor når du inte?

Min erfarenhet är att de flesta sidorna i Sverige inte brukar vara några problem att nå från Kina. Sen är ju Aftonbladet kanske inte den bästa sidan att läsa om man vill ha nyheter i Kina - då sidan är tung att ladda in.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Ordet falun lär vara helt blockerat när man surfar i Kina. Detta leder till en massa problem för svenskar som vill läsa sin tidning därifrån.

Troberg

Sinister eater

Ordet falun lär vara helt blockerat när man surfar i Kina.
Jag förstår dem, jag bor granne med den staden och den har inte mycket som talar för sig. Att det dessutom råkar vara en del av namnet på en terroristgrupp är bara en sidofråga i sammanhanget.

Big Marco

Läskig

Vilka nyhetssidor når du inte?

Varken Aftonbladet, Expressen eller DI. Men jag misstänker att det beror på att Kinas externa internettrafik är mycket kraftigt skadad då jordbävningen slet av deras förbindelse ut från riket (den går via Taiwan).

Det skumma är att WRNU laddar lika fort härifrån som från Göteborg.

PAX

Jordisk Äventyrare

Ja varken Aftonbladet eller Expressen brukar var några problem. DI är inte vad jag normalt läser. Däremot kan det vara något segare att hämta upp sidor i Kina.

Största fördelen med de kinesiska hotellen är att internettillgången brukar vara mer eller mindre gratis. Till skillnad från motsvarande lyxhotell i Europa där det alltid är något telebolag som har installerat nätverket och vill ha 150kr per timme som du ska surfa.