Nekromanti Avatarstorlekar

Troberg

Sinister eater
Varför gick man ner till 100x100 (från 120x120) när man ändå har reserverat så mycket plats för dem (åtminstone i öken-skinnet)? Om platsen finns kan väl avatarerna få synas i hela sin glans (åtminstone så länge man hostar dem någon annanstans)?

Gardener

Champion
Därför att de blev alldeles för stora och blaffiga och tog fokus bort från de vanliga inläggen, speciellt när man läser trådar i platt visning. Dessutom är de redan som det är alldeles för stora i KB räknat att det inte är en hit att öka ytan ännu mer då de allra flesta skulle få mycket tyngre bilder.

Du får nöja dig med 100x100 helt enkelt, det borde vara stort nog för alla. =]

Gardener

Champion
Re: Avatarstorlekar [ANT]

Det är inte mitt fel, jag lovar, det var *han*!

Nåt speciellt måste man väl få ha för den tid man lägger ner här?

Dessutom skriver jag aldrig något vettigt, så det gör inget att min avatar är för stor!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Enkelt! [ANT]

För att de nya, snygga, skyltarna är 100 pixlar breda. :gremsmile:

/Vulf

seinet

Swashbuckler
Re: Avatarstorlekar [ANT]

Kanske införa en feature där ju fler inlägg man har destu mindre avatar får man lov att ha? :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Övertrött och skämtar om allt nu

Surukai

Warrior
Eller tvärtom

Eller tvärtom, ju mer man skriver desto mindre Avatar så slipper man drunka i den? :gremtongue:

100*100 är mycket stort tycker jag. Jag tycker nästan 80*80 är stort, 64*64* lagom och 50*50 litet :gremsmile:

Gardener

Champion
Re: Eller tvärtom

<blockquote><font class="small">Citat Seinet:</font><hr />
Kanske införa en feature där ju fler inlägg man har destu mindre avatar får man lov att ha?[/quote]

<blockquote><font class="small">Citat Surukai:</font><hr />
Eller tvärtom, ju mer man skriver desto mindre Avatar så slipper man drunka i den? :gremtongue:[/quote]

Är det bara jag, eller verkar inte dessa två förslag vara väldigt lika?

Gardener

Champion
Re: Enkelt! [ANT]

Visstja, precis så är det. Det var uträknat och genomtänkt. Just det. Bra att du kom ihåg det, för det hade jag glömt.

Troberg

Sinister eater
Dessutom är de redan som det är alldeles för stora i KB räknat att det inte är en hit att öka ytan ännu mer då de allra flesta skulle få mycket tyngre bilder.
Tja, mina är 120x120 i vilket fall, och jag tänker inte sitta och göra om allihop, så de är lika stora i kB, de bara skalas ner på klientsidan... Viktigare i så fall borde vara att inte tillåta format som kan innehålla animationer.

Därför att de blev alldeles för stora och blaffiga och tog fokus bort från de vanliga inläggen, speciellt när man läser trådar i platt visning.
Tja, jag gillade dem, men det är ju din site.

Du får nöja dig med 100x100 helt enkelt, det borde vara stort nog för alla.
Är du medveten om att du talar med El Macho Grande här? :gremgrin:

seinet

Swashbuckler
Re: Eller tvärtom

Dom verkar betyda samma sak... bara det att Surukai uttryckte sig annorlunda :gremtongue:

Hmm, lite tufft också... samma mening med inläggen och samma siffror i datumet och tiden (tider 00.25 och 00.52).

/Seinet Wintermute - Skall pallra mig iväg till plugget snart igen

Gardener

Champion
Konspiration [OT]

Bägge namnen börjar på S också, jag börja ana konspirationen här, ni är samma person!!!

seinet

Swashbuckler
Re: Konspiration [OT]

Kanske inte samma person, men vi känner varandra: ja...

Hmm, Surukai, vad sägs om en lunch snart igen?

/Seinet Wintermute - Käkar chips och dricker cola

Surukai

Warrior
Re: Konspiration [OT]

Lunch är gott :gremsmile:

Vi börjar på S men jag har mer skägg än Seinet :gremsmile:

Och jag tror det rör sig om att vi postade nästan samtidigt (jag surfar långsamt på rollspel.nu ibland.... babblade med RipperDoc den kvällen)