Detta kanske låter lite skumt men jag skulle vilja veta lite om avföring och sånt... hmm
typ:
i en del böcker så får man veta att karaktärerna går på uthuset iblan, inte allt för ofta och inte specielt viktigt i sig för berättelsen om det inte händer nåt viktigt när han/hon är borta
men när de är ut på vägarna...
vad är det man får veta?? jo
1, de slå läger
2, äter
3, det händer nåt, kan även hända på punkt 2
4, sov tid, punkt 3 kommer tillbaka
5, de vaknar
händer det nåt mer?? jo ja de sätter ut vakter
thats it!
men TOA DÅ
behöver de inte gå
ingenstans näms det att karaktärerna går på toa, bygger en toa eller nåt i den stilen
med toa menar jag då nåt funktionabelt i skogen/slätten/berget eller vart de nu är.
toan är kanske inte så viktigt men det borde dokumenteras
enda gången jag stött på en "toa" är i Raymond E Feist Ormkrigskrönika. (jag har läst många fantasy serier och många andra sorts böcker så kom inte och misstolka mig som vanligt om att jag läser för lite).
i hans omrkrigskrönika, serpent war eller nå på engelska, så bygger dom "sanitärs områden"
detta är enligt min men ing då serien själv om...
svara gärna och tycxk till om toalleter och avöring i fantasy värden
---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
typ:
i en del böcker så får man veta att karaktärerna går på uthuset iblan, inte allt för ofta och inte specielt viktigt i sig för berättelsen om det inte händer nåt viktigt när han/hon är borta
men när de är ut på vägarna...
vad är det man får veta?? jo
1, de slå läger
2, äter
3, det händer nåt, kan även hända på punkt 2
4, sov tid, punkt 3 kommer tillbaka
5, de vaknar
händer det nåt mer?? jo ja de sätter ut vakter
thats it!
men TOA DÅ
behöver de inte gå
ingenstans näms det att karaktärerna går på toa, bygger en toa eller nåt i den stilen
med toa menar jag då nåt funktionabelt i skogen/slätten/berget eller vart de nu är.
toan är kanske inte så viktigt men det borde dokumenteras
enda gången jag stött på en "toa" är i Raymond E Feist Ormkrigskrönika. (jag har läst många fantasy serier och många andra sorts böcker så kom inte och misstolka mig som vanligt om att jag läser för lite).
i hans omrkrigskrönika, serpent war eller nå på engelska, så bygger dom "sanitärs områden"
detta är enligt min men ing då serien själv om...
svara gärna och tycxk till om toalleter och avöring i fantasy värden
---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream