Jag redovisade tydligt varför jag inte ville hänga Andersson. Känslan i går var att jag kämpade i motvind när jag argumenterade för att vi inte skulle hänga en siare utan motclaim.Teori:
När Andersson outade roll var ulvarnas första respons att byta natt mord till dit. För det innebär att det väldigt enkelt går att "ställa sig på Anderssons sida". Detta gjorde även Impetigo väldigt tydligt. Det var typ efter Anderssons outning som Impe vaknade till liv och började spela på allvar. Och det var även impe som hakade på andras drev i det läget, exv mitt på Sidd.
Det jag missade från förra rundan var just att ulvarna skulle byta nattmord till Andersson när han outade roll. Jag räknade med att själv bli nattmordad.
Nu är inte Vimes här och kan försvara sigDet känns lite som att du glömmer bort att Vimes låg med sin röst på vår väktare. Det är liksom tidernas ulvmove.
Klart han hade. Det fick han veta via ulvchatten.Vimes hade vid tillfället ingen aning om det.
Köper du verkligen att Vimes inte skulle kika in i tråden en liten sväng innan deadline bara för att han var på AW?Nu är inte Vimes här och kan försvara sig
Det är ju det jag säger. Förutsatt att det kursiverads stycket var en sarkastisk glirning till den påstådda vikten av en korkad AW relativt till en eonernas dust i arenan som vi benämner Varulv.Vimes älskar varulvsspel. Vimes kan spela vilket varulvsspel som helst bara det är ett varulvsspel. Vimes kan spela ett spel där SL lottar vilka som är ulvar/bybor och därefter talar om vem som vann.
Men då hände något spekhtackulert, ety Vimes kållegium bestående av tvenne geografiilärare samt en lungsjuk SvA-lärare, hade bestämt en munter treff med inslag av blaskigt rosévin i stadhens park, varå Hr Vimes ofördröjligen inställde sig i parken och olyckligtvis ej kunde närvara vid ruundhabs slut. Ej gäller kunde HR Scendkamagistern Vimes närvara ö v e r h u v u d t a g e t i varulvsspelet då han fått en vininducerad migrän.
Nej det säger jag inte. Klart Fjodor borde rösta ut Sidd inser läget som var. Samtidigt om Fjodor nu är ulv och hade skickat Basse hade Fjodor ju rykt denna runda. Hur tror ni den balansen ser ut? Skulle en ulv offra sig själv för väktaren?@Octagonal
Du svamlar som sagt var. Nu säger du alltså att Fjodor borde ha röstat ut sig själv om han var bybo?
Bra försök men det är uppenbart att du är ulv och helt saknar byboögon när du läser r1.
Det står svart på vitt i tråden: Fjodor bytte till Sidd för att han skulle röstat ut Basse annars, jag ville rösta på dig eller Basse men de alternativen fanns inte så då fick jag lägga min röst på Sidd. Anthrox, Basse, Andersson och Fjodor var uteslutna för mig att rösta på (tydligt redovisat i tråden) och det fanns inget drev på dig eller Vimes. Då återstår en enda möjlig röst: Sidd.Nej det säger jag inte. Klart Fjodor borde rösta ut Sidd inser läget som var. Samtidigt om Fjodor nu är ulv och hade skickat Basse hade Fjodor ju rykt denna runda. Hur tror ni den balansen ser ut? Skulle en ulv offra sig själv för väktaren?
Det jag ville göra igår var att lyfta en tanke (kanske lite offensivt men stressat efter R1) jag fick om att säkert en av ulvarna låg i det ganska tacksamma men rimliga drevet på Sidd för att undvika att åka denna runda.
Det bygger förstås på tanke nummer två att den som rimligtvis sänker väktaren i ett avgörande skede i slutet definitivt är ulven. Ligisterna vill inte åka denna runda så det hittar på något annat. Att Vimes är kvar där är ju självklart rödande för denne.