Varulv Avgångsklassen R2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Om ingen tänker outa kuratorn utgår jag från att Vimes har den, vilket ytterligare grönar Fjodor. Om Vimes och Fjodor hade haft kuratorn och vaktis i slutet på R1 och varit ulvar hade de rakt av vunnit där.

Anthrox

Men jag vill höra vad Vimes har att säga till sitt försvar nu, det är egentligen det enda som är relevant för stunden för det har för många frågetecken.

Impetigo

Ärkebiskop
Impetigo fortsätter att slänga ur sig omotiverade röstlistor samtidigt som Vimes försvinner fullständigt och tidigare har gjort detsamma (dåligt motiverade röstningslistor). Förutom det har båda dessa sedan röstat annorlunda jämfört med hur deras listor sett ut.
Impetigo har kommit undan alldeles för enkelt och inte ens haft det minsta heat på sig. Detsamma med Vimes efter att ha varit helt borta i slutet.
Det här stycket är det sämsta i hela ditt inlägg. Det kunde vara med i den där instruktionsboken om varulvsspel om hur man bör (eller i detta fallet inte bör) agera som ulv.

Du förösker skriva om mig och Vimes om vartannat för att brunsmeta iom att ditt case mit mig (som är obefintligt) inte är starkt nog. Det finns ett starkt case mot Vimes men dubvull inte vräka på så mycket så att du ska tippa över vågen mot din ulvkompis.

Eftersom du vanligtvis är en skicklig och balanserad spelare skiner det igenom i det här stycket att dubhar en agenda med det du skriver.

Hade du och Vimes läst läst igenom
Igen och funderat tror jag att ni själva kommit på detta och formulerat er på ett annat sätt, men jag förstår att ni ville komma utvtidigt och föröska ta kommandot iom att ni vinner om en bybo ryker denna runda.

Men det blev pannkaka tyvärr. Pann. Kaka.

Impetigo

Ärkebiskop
Du säger också att jag kanske är Fjodors ulvkompis samtidigt som jag sent flyttade min röst dit vilket nästan mest sannolikt skulle kunna leda till slutet för denne. Tycker inte det är tillräckligt genomtänkta idéer men men.

Det blir en spännande runda detta. Jag efterfrågar drev så då är det rimligtvis även drev jag lär få det inser jag:)
Teoretiskt kan din ulvkompis ju vara Fjodor. Jag tror inte det men du får som sagt gärna fortsätta skriva om både Fjodor och Vimes så får vi mer att gå på.

Octagonal

Swashbuckler
Okej Impetigo ser hur du menar. Jag fastade också vid att det lät som att du åtmålade dig själv lite som räddaren av vår väktare bara för att du inte direkt skickade ut Basse

Octagonal

Swashbuckler
Teoretiskt kan din ulvkompis ju vara Fjodor. Jag tror inte det men du får som sagt gärna fortsätta skriva om både Fjodor och Vimes så får vi mer att gå på.
Du får också tänka på (om du nu är god) och jag av då ren slump visar sig vara det så är både Vimes och Fjodor ondingarna

Octagonal

Swashbuckler
Du kontrollerar även narrativet i tråden vilket gör mig nervös efter en sån sneträff i R1 vi fick. Då undrar jag ju om inte Impetigo haft oss alla runt lillfingret.
Eftersom jag inte kan lita på dig vill jag som sagt höra vad dom gröna i gruppen tycker

Octagonal

Swashbuckler
Första gången nån försöker ge dig lite heat så blir det väldigt förhastade slutsatser.

Att jag spelar lite fladdrigt och obalanserat är ju för att jag är lite mer stressad än vanligt. Det känns ofta som att byn brukar ha koll på läget och att jag mest har kunnat luta mig bakåt medans ni får ut alla. Känner inte den tryggheten denna gång det stämmer.

Octagonal

Swashbuckler
Hinner inte skriva mer nu men återkommer mot eftermiddagen/kvällen.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Men det var också uppenbart att varken jag eller Fjodor hade röstat på Sidd om vi fick välja fritt (jag ska förstås inte tala för Fjodor men jag tyckte att det var så i alla fall).
Nja Sidd låg på min skumlista så det var rimligt men som sagt det var inget drev kvar mot någon annan och jag tyckte helt klart det var värt att chansa att inte sänka väktare samt siare samma runda som pluggis.

Vimes sjunkande deltagande över R1 gjorde mig mycket misstänksam samt hans avhållsamhet från att styra spelet. Han hade knappast 48h AW :p

Anthrox

Du kontrollerar även narrativet i tråden vilket gör mig nervös efter en sån sneträff i R1 vi fick. Då undrar jag ju om inte Impetigo haft oss alla runt lillfingret.
Det här är en sak som även jag oroar mig för.

Basenanji

Postd20modernist
Ni kan lägga mig till den listan. jag tror helt enkelt att det är Impetigo och Vimes som är våra ulvar. Ok, Octagonal skulle kunna vara ulv, men nu när Impetigo vill jag honom blir jag misstänksam.

Jag tycker också att vi kan dreva mot de två för att se vad det ger oss. Rundan slutar i morgon fredag 20.00 så vi har tid för byten.

Impetigo

Ärkebiskop
Men du fortsätter uttrycka dig som att jag skulle vara ansvarig för vår snetträff i r1.

Jag styrde med all min kraft bort drev från siaren och därefter väktaren.

Det går inte att snacka bort.

Sen kanske det förstås blivit exakt samma resultat utan mina anstrngningar men det är oerhört tydligt i tråden att min ambition var att styra bort drev från först Andersson och sen Basse (och även från Fjodor vilket inte är lika otvetydigt positivt).

Impetigo

Ärkebiskop
Suck, när jag inte skrev så mycket under det stora stiltjet var jag lågflygande och röd och fick röster på mig och nu ”kontrollerar jag narrativet för mycket” i stället.

Jaja, det viktiga är att @Basenanji och @Anthrox läser, funderar och analyserar och sen ser vilka ulvarna är. Jag kan (försöka) vara tyst en stund.