Nekromanti Avgrundens parlament

Warped

Veteran
Halloj!

Jag provar på det här med att vara SL och än så länge kommer det inte helt naturligt. Men jag började med avgrundens parlament och jag har lite svårigheter om hur mycket information ska delas med spelarna.

Ska avgrundens parlament nämnas som ledtråd i början och isf. hur mycket detaljer kring gruppen ska ges?
Om inte, hur ska då gruppen förstå var de ska leta?

Andra tips om äventyret mottages tacksamt!

Jag har kört scenariot och nämnde inte avgrundens parlament förrän sent i äventyret. Låt spelarna leta runt på brottsplatserna och i de mördades liv. Där finns en massor av ledtrådar som pekar mot avgrunden. När spelarna väl tar sig ner till Avgrunden, så låt dem möta någon ur parlamentet . Befinner de sig på Tuppen fins det en massa dramakrokar att spela ut, få någon att uppträda misstänkt så att RP får någon att spana på, eller om Rp:na uppträder misstänkt kanske parlamentet börjar speja på dem.

Kör rollpersonerna fast fullkomligt så får du börja ge dem mer info, men spelare är oftast lurigare än vad man tror och som grupp är det lättare att se sammanhang. Dock gav jag mina spelare en anteckningsbok där de kunde skriva ner alla namn och platser, och rekommenderade dem att använda en mindmap.

Det är viktigt i det här äventyret att inte göra de mördade till någonstans helgon utan visa up alla deras fel. I vår grupp blev det en slags konflikt ifall man skulle sätta dit parlamentet överhuvudtaget (en RP var förrymd slav).Glöm inte heller att flera i parlamentet är tveksamma till vad de håller på med kanske någon anger de andra om de börjar gå för långt?

Hoppas det hjälper, ställ gärna mer frågor så asvarar jag när jag har tid, vi hade mycket kul med Avgrundens Parlament hoppas ni får det också.

Warped

Veteran
Tack så jättemycket! Det hjälpte en bra bit på vägen så jag kan komma vidare i äventyret och få lite fart på det. Tror mina spelare tyckt att det varit lite trögt än så länge.