Nekromanti Avokat

JoakimSkoogh

Veteran
Jag håller på att skriva ett yrke, nämligen advokaten: lögnernas mästare och behöver hjälp med händelser och synpunkter här är början.

Advokat

Framgångslag: PSY, Övertala och Juridik man måste ha en Univesitets utbildning
Tidsåtgång: 1T6år
Sysselsättningsfärdigheter: (25I30I35) enheter: Juridik, Övertala,Informationsökning,Administration, Samband, Föhörsteknik,
Undrevärlden, Skriva/Läsa, Psykolgi, Socialt uppträdande.
Valfria färdigheter (10I15I20)
Stridsvana: Inga enheter
Befordran: (0I1I2): Assistent, Brännvinsadvokat, Acepterad advokat, Stjärnadvokat.
Startkapital (200I1000I5000) * ob3T6
Startutrustning:
Misslyckad:
Normal:
Framgångsrik:
Övrigt: En misslyckad sysselsättningsperiod betyder att Rollpersonen klantat till det ordentligt och samtidigt kommit med i ett repotage som den klantigaste advokaten någonsin +1T6-1 mediastatus .Så Rollpersonen måste välja en annan sysselsättning nästa sysselsättningsperiod.
Om sysselsätningen är framgångsrik har Rollpersonen vunnit ett stort mål och inkasserat ob3t6 * 10 000 euro + 1T6 mediastatus.

Vad tycks? /images/icons/sick.gif eller /images/icons/clown.gif

Storuggla

Champion
Jag skulle ha ersatt Samband med Stil&Smak. Men det är ju jag det.

Precis, men vad det du om Neotech va? /images/icons/wink.gif Jag tycker det är fint med sådan anspråkslöshet. Tummen upp.

Storuggla, udda

WolmerX

Warrior
Om jag minns rätt så fanns det nåt sånt yrke jag laddade hem härifrån forumet för hundra miljoner år sen. Jag vet inte om den e bättre men den skulle iallafall kunna bidra med lite inspiration till att urveckla yrket.

nomardiculdacar

Warrior
Är det fyra framgångsslag? Med Universitetet menar jag. Man skulle ju kunna kombinera, att man måste ha läst Juridik på universitetet. Annars tycker jag att han blir lite väl fattig, bara (genomsnitt) 11 000 euro på (genomsnitt) 4 år. Annars/images/icons/clown.gif

oNsynlig

Veteran
Förslag

/images/icons/yikes.gif Wii ett nytt yrke!

Lite mer pengar till den framgångsrike (kolla bara på va de kostar o hyra 1)

Förslag till händelser, humm jo alla kan ju hamna i fängelse även om de e mycket mindre chans på ett ”laglit” yrke, sen ska de ju vara lite vanlika händelser som höjer mediastatus, yrkesfärdigheterna o pengarna ev -pengar.
Men de lita mer speciella kan ju vara nåt i stil med:

Lyckats/Misslyckats att försvara toppgangster anteckna som kontakt/fiende med 10+1T6….

Begravd i arbete, du arbetar med 40 fall på1gång, har varit tvungen att ta någon antisömndrog (öka beroendegraden med 1T6 för 1 sådan drog) öka startkapitalet med 5000 x Ob1T6, allt detta har bidragit till att du fått 6+2T6 psykoskryss.

Orena metoder / Retat domare –1nivå på tabellen för (fan har inte boken här)i de landet / staten…

Toppfall! (typ OJ simpson) Lyckats försvara 1 dödsdömd kändis för mord / våldtäkt / drog… skriv upp som kontakt med 12+2T6, öka start kapitalet med 100 000 x Ob1T6 (har ingen bok men kolla på tabellen vad de kostar att hyra 1 mkt bra advokat)

Jobbat för ett megaföretag (välj 1) o lägg till 1 VD som kontakt med 12+1T6 öka startkapitalet med 3500 x Ob2T6

Svårt fall har varit tvungen att muta 1 kriminalpolis (kontakt med 3T6) öka även stridsvan med 2enheter, förhörsteknik med 6enheter o NS slagsmål med 4enheter (tvungen att pressa lite folk hyrde även 1 hitman) minska startkapitalet med 6500 x Ob1T6. (fallet klarade aldrig upp)

Finns säkert massa mer, men de e 1 liten bidrag/images/icons/clown.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Mer pengar.

Som framgångsrik så borde man tjäna 10.000 x Ob3T6, kanske till och med 15.000

Advoketer tjänar faktiskt notoriskt oförskämt mycket pengar...

JoakimSkoogh

Veteran
Misstag

Det var jag som inte hade läst informationen om samband, jag hade fattat det som att man förstod sambanden mellan olika saker men läste det sedan och insåg mitt misstag.

nomardiculdacar

Warrior
Angående filen...

...vill jag bara säga att jag alls icke tycker om särskrivningar. Annars var yrket ganska bra.
MVH brun hårig pojke./images/icons/smile.gif

Befordran: (0I1I2): Assistent, Brännvinsadvokat, Acepterad advokat, Stjärnadvokat

Varför är brännvinsadvokat en del av befordran? Blir man först assistent och sen brännvinsadvokat per automatik. Jag tycker att brännnvinsadvokat borde vara något man blir om man har en misslyckad karriär.

Willie