Jag kan ha haft otur de många spelkvällar jag har spelat, och det är faktiskt inte förrän nu (efter att jag slutat spela på några år), som jag lärt mig uppskatta meningslösheter i rollspel.
I ett spel, iaf de jag spelat, så är ALLT så otroligt sammanbundet. Allt hänger ihop. Att vissa SLP dyker upp vid exakt rätt tidpunkt. Och ofta märkar man att de SLPs som har någon infromation om äventyret man skall utföra har en starkare karaktär/karisma än "vanligt folk"... (SL lägger mer energi i att beskriva dessa människor, och man kan ofta se i hans ögon när en "betydelsefull" SLP är i göringen.)
Jag skulle tycka det var underbart om SL lade ner tid på allt annat folk i en stad.
Börjar SL beskriva en gammal gumma som smyger omkring om nätterna och rabblar ramsor, så tror ju alla erfarna äventyrare att det där är en häxa, och eftersom SL berättar om denna gumma, kanske hon kan hjälpa oss -"Kom vi undersöker det!!"
Det visar sig att denna gumman letar efter sin katt som har ett annorlunda namn. Hon är inte alls en häxa och blir i det närmsta förnärmad av äventyrarnas många frågor.
Tänk dig om SL tar ut en av spelarna när de slagit läger och sover för natten och berättar en fantasifull dröm som slutar med olycka. Helt till ingen nytta?!?! Drömmen kommer ju att plåga spelaren tankar (tankemask) så länge han spelar spelet "det måste varit en mening med att SL sade så???", "varför, vad betyder??", "skall jag akta mig nu eller spelar det ingen roll??" etc etc etc.
Sådana här grejjor gör ju spelet "verkligare" och sätter krydda på det.
Många kanske tycker att man spelar spelet för just äventyret och skall inte breda på för mycket överflödig info. Javisst! men jag tror att vissa spelare skulle uppskatta det??
Mer meningslösheter i spelet, det förhöjjer meningen med spelet!/images/icons/smile.gif
Kommentarer?
/darker
I ett spel, iaf de jag spelat, så är ALLT så otroligt sammanbundet. Allt hänger ihop. Att vissa SLP dyker upp vid exakt rätt tidpunkt. Och ofta märkar man att de SLPs som har någon infromation om äventyret man skall utföra har en starkare karaktär/karisma än "vanligt folk"... (SL lägger mer energi i att beskriva dessa människor, och man kan ofta se i hans ögon när en "betydelsefull" SLP är i göringen.)
Jag skulle tycka det var underbart om SL lade ner tid på allt annat folk i en stad.
Börjar SL beskriva en gammal gumma som smyger omkring om nätterna och rabblar ramsor, så tror ju alla erfarna äventyrare att det där är en häxa, och eftersom SL berättar om denna gumma, kanske hon kan hjälpa oss -"Kom vi undersöker det!!"
Det visar sig att denna gumman letar efter sin katt som har ett annorlunda namn. Hon är inte alls en häxa och blir i det närmsta förnärmad av äventyrarnas många frågor.
Tänk dig om SL tar ut en av spelarna när de slagit läger och sover för natten och berättar en fantasifull dröm som slutar med olycka. Helt till ingen nytta?!?! Drömmen kommer ju att plåga spelaren tankar (tankemask) så länge han spelar spelet "det måste varit en mening med att SL sade så???", "varför, vad betyder??", "skall jag akta mig nu eller spelar det ingen roll??" etc etc etc.
Sådana här grejjor gör ju spelet "verkligare" och sätter krydda på det.
Många kanske tycker att man spelar spelet för just äventyret och skall inte breda på för mycket överflödig info. Javisst! men jag tror att vissa spelare skulle uppskatta det??
Mer meningslösheter i spelet, det förhöjjer meningen med spelet!/images/icons/smile.gif
Kommentarer?
/darker