Nekromanti Avslagen_Cola...

Gastono

Hero
Re: Ironiskt... [OT]

Ironiskt att boldtaar skulle komma upp här då han inte är så aktiv

Rekommenderad läsning!

Ett meddelande från föreningen mot missbruk av ironibegreppet.
Ohhh, vad jag hatar att bli vidarebefodrad till en hemsida!
Som om alla står över en och inte tycker att det är värt att berätta vad det är för fel själv! :gremlaugh:

Nightowl

Champion
Nejdå

Jag tycker bara inte att ifriten Basenanji och "jag är kanderad!" är... lika intressant. Jag tycker iofs den ordvitsen var måttligt road från början (Brior får ursäkta). "Hamsterbane" och "Lord Fluffo" är ju för dom som tröttnat på "Trollbane" och "Lord Midnight" och "Nightowl" och dylika mongo-namn.

Erik

PS: Rosen är kanske inte din idol, men han har ju uttryckt sin beundran för folk som gör hänvisningar till spel (i ditt fall, kampanj eller äventyr) som dom gillar! Så någon uppskattning har du i alla fall! :gremgrin:

Organ

Out of time, out of mind
Re: Älska mig själv!

Basenanji!

Otroligt coolt om man känner till Erik Granström och den fantastiskt roliga namnlek som omger spelledarpersonen Basenanji.

Men det går hela j-a wrnu helt förbi.
Faktum är att första gången jag stötte på ditt namn så tänkte jag nått i stil med: "Äh, karln kan ju inte stava till "basenji" ens." Du blev ju tvungen att förklara hela dealen med namnet för att jag skulle koppla. Det visar ju bara vilken koll jag har :gremcrazy:

Fast jag tycker du har coolare avatar än namn, med tanke på att du faktiskt ser ut sådär i verkligeheten (nåja, nästan i alla fall).

/Anders (som fortfarande har en bulle att inkassera)

Basenanji

Postd20modernist
Glögg, bullar och OT

Jag som inte gillar hundar så där jätte mycket...

och Basenjis verkar vara rätt ocoola för att vara hund...

Jag är nästan lika nöjd med min avatar som med mitt nick. Paint rules!

Snart kommer jag dö av självförhärligande! :gremwink:

Bulle och bulle...vi får ses helt enkelt. Du och jag och stockholmsmaffian. Glögg?

/Basenanji, givmild

Organ

Out of time, out of mind
Re: Glögg, bullar och OT

Jag är nästan lika nöjd med min avatar som med mitt nick. Paint rules!
Ja, den är som sagt helschysst. Jag skulle göra en egen föreställandes mig själv om det inte var så att jag i sådana fall skulle bli känd som ett riktigt rikshärmo, eftersom att bilden nog skulle bli ganska lik den du gjort (glasögon och jazzskägg).

Bulle och bulle...vi får ses helt enkelt. Du och jag och stockholmsmaffian. Glögg?
Ska vi tolka det som att du precis förband dig att bjuda in wrnus Stockholmskapitel på glöggafton? :gremgrin:

/Anders (nyss hemkommen från sitt livs första hockeymatch)

Basenanji

Postd20modernist
Evolution

Därför tycker jag att namn som är lika personen som använder nicket är coolast.

Jag tror att nick-evolutionen för rollspelare ser ut så här:

Primala stadiet
Man vill heta coola saker för det impar på andra forumiter (som man inte känner och därför antar är mesar som man vill imponera på så att de hajjar att man är en tuff rackare)
Man tycker att "Big Dwarf" är ett coolt namn.

Sekunda åldern
Man har lärt känna folk lite och inser att det krävs mer än att kalla sig Big Dwarf. Man sneglar lite åt pseudo-intellektuella referenser (typ någon b-kändis i fantasy-litteraturen, a la Faramir)
Eller så inser man att det nog duger lika bra med något ens polare kallar en, typ Rising.

Tertiära eran
Man inser att:
1) Alla coola namn med "black", "Dwarf" och "owl" är upptagna
2) Man har hamnat försent på använd-ditt-egna-namn-partyt eller så har man för dålig koll på tex litteraturen/spelvärldarna för att kunna komma på något listigt och snyggt nick

Då kapitulerar man på det mest unkna sättet och kallar sig absurda, surrealistiska och värst av allt, skojsiga namn.
Typ "Avslagen cola", "Hamsterbane" mm

Jag vrider mig i plågor.

Bäst är nog ändå typ Lindenius, Han och Rosen.
Riktiga namn består, Basenanji går åt... :gremgrin:

Ps. Jag gillar alltså i hemlighet Hamsterbane och Avslagen cola, det är bara så att jag inte kan acceptera att de nicksen är så förbannat coola inför andra. :gremwink:

/Basse, ömma tår

Saxifrage

Hero
Svenssondominans?

Märkligt nog, verkar de användare som dominerar mest i allmänhet ha de tristaste användarnamnen: Krille, Troberg, Rising, mfl. Är det ett sammanträffande? Hänger det ihop med att Sveriges kanske skarpaste intellekt tillhör en man med det anonyma namnet "Jan Berglin"?

Caligula var ett bra namn. Tyvärr gjorde han alltför mycket skäl för namnet. Kanske förleddes han av sitt namn och fick hybris? Hade han kunnat bli en respekterad och hörsammad debattör om han kallat sig "Benke" eller något dylikt?

Vad jag inte gillar, det är användare som börjar sina namn med siffror eller specialtecken (%#/""!) bara för att hamna överst i listan. Sådant fuckar bara upp sökningarna och gör att man måste tröska igenom femtielva sidor Lunar-namn för att hitta användare på A. Sen är jag inte överförtjust i leet-namn heller (w176?), men det är nog mest för att jag är lite avundsjuk på folk som kan slänga sig smidigt med 1337. Jag blir alltid avis på folk som är nördigare än mig. Då blir jag tvungen att påminna mig att jag kan sådant som nördarna inte kan (knyta slips, använda deo, läsa DN).

Jag skulle vilja se användarnamnet "Knulldrutt". Men det kanske inte godtages av forumsreglerna?

w176

Förlorad dotter
1337....

Ursh, är också ganska allrgiskt mot elite om den inte är väligt snygg och timad och inte överanvänd, men w176 är -inte- 1337. Så det så.

Saxifrage

Hero
Re: 1337....

Öh, nähä... jag hade för mig någon gång att du klagade på att ingen kunde uttala det... finns det mer än ett sätt att uttala "dubbelvehundrasjuttisex"? :gremconfused:

Rickard

Urverk speldesign
Re: 1337....

"Öh, nähä... jag hade för mig någon gång att du klagade på att ingen kunde uttala det... finns det mer än ett sätt att uttala 'dubbelvehundrasjuttisex'?"
Det fyndigaste jag har sett är "Vit6".. Själv vet jag att w176 valde namnet för att... äh, hon får säga det själv..

/Han som själv säger "vhundrasjuttiosex" (eller "elin", för tjejen signerade med det i sina första inlägg)

<font size="1">[edit] Jag är bajsig i hjärnan och glömmer ord. Nu är det fixat. </font size>

Jaggernaut

Hero
Re: Evolution

Då kapitulerar man på det mest unkna sättet och kallar sig absurda, surrealistiska och värst av allt, skojsiga namn.
Typ "Avslagen cola", "Hamsterbane" mm

Jag vrider mig i plågor.

Tur då att jag reggade mig här innan jag började använda mig av det nick som jag i princip använder överallt annars på internet än i rollspelsammanhang. Iofs är det ju inte lika bra som ovanstående exempel men det är åt det hållet :gremtongue:

Kan ni gissa? <font size="1">Det borde inte vara helt omöjligt</font size>

/Jaggernaut - frågesport på bio

Anders Åstrand

Swordsman
Farbror Funkus

Farbror Funkus var ett grymt användarnamn. Kan för mitt liv inte förstå varför han valde att avliva det användarnamnet i den här tråden till bara för att byta till Lord Renisis.