Hej. Jag börjar bolla lite med idéer på att få igång något slags rollspel via nätet för att komma åt rollspelsklådan. Problemet är ju att det kommer att bli korta möten pga måste ske efter barnens läggdags och den första måste lägga sig för att asa sig upp till jobb. Så vi snackar två timmar max, och som alla vet är ju det som att se ett halvt avsnitt TV-serie. Så då började jag fundera på om man kunde ha något slags avslutsgenerator, så när det är tio minuter kvar får alla slå på tabellerna och se hur det går för karaktärerna och sen har men det som utgångspunkt inför nästa möte.
Det funkar ju inte om man spelar färdiga scenarion, men för sandlådespel och dylikt borde det ju gå. Men eftersom jag är lat så tänkte jag kolla med er kunniga nördar. Eftersom jag tänkt idén måste ju någon annan ha gjort det före mig och kanske till och med snickrat ihop liknande tabeller, så var ska jag leta?
Mvh/ Tacksam för hjälp
Det funkar ju inte om man spelar färdiga scenarion, men för sandlådespel och dylikt borde det ju gå. Men eftersom jag är lat så tänkte jag kolla med er kunniga nördar. Eftersom jag tänkt idén måste ju någon annan ha gjort det före mig och kanske till och med snickrat ihop liknande tabeller, så var ska jag leta?
Mvh/ Tacksam för hjälp