Nekromanti Avstängd funktionalitet

Ackerfors

Alas, your rapids!
Oinstämmer

Jag tycker tvärtom att det är väldigt bra att låta sökmotorer kunna browsa forumet. Av två anledningar främst:

Dels är exempelvis google en ganska användbar tjänst, både för redan aktiva på Rollspel.nu och för de som bara är intresserade av rollspel. Mycket har diskuterats på forumet under åren och det vore synd om det inte gick att hitta genom sökningar på google. Den andra anledningen är inte lika "allvarlig". Eftersom det browsas gamla trådar ibland så kan man få en återblick genom att kolla botarnas framfart på inloggadesidan. Kul, helt enkelt. :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Oinstämmer

Ackerfors said:
Den andra anledningen är inte lika "allvarlig". Eftersom det browsas gamla trådar ibland så kan man få en återblick genom att kolla botarnas framfart på inloggadesidan. Kul, helt enkelt.
Fast om jag får som jag vill kommer enbart inloggade användare att visas där.

Gardener

Champion
Re: Oinstämmer

Nya forumet delar upp Inloggade-listan så att spindlarna visas separat, så man kommer kunna se detta ändå.

Det finns ganska stora positiva orsaker att tillåta framförallt Google att indexera siten. Så det kommer definitivt vara kvar. Förutom det Ackerfors nämner så är Google den tveklöst största ingången för oinvigda användare. Skulle vi inte synas där skulle vi tappa besökare och nyrekrytering rätt drastiskt.

Faktum är att det bör göras raka motsatsen, dvs få bättre resultat på Google så att fler kan hitta hit.