Ett lite annorlunda problem jag varit med om är när min före detta flickvän introducerades i min dåvarande rollspelsgrupp. Min rollfigur var på gång att gifta sig med en annan spelares (kvinnlig) rollperson, de hade i spelets övergripande kampanj gått igenom en massa saker tillsammans och var (i rollspelet) helt oskiljaktiga. Min dåvarande flickväns rollfigur, en kvinnlig tjuv, gjorde då allt för att sabotera böllopet i spelet och de båda kvinnliga spelarna gav varandra försiktiga pikar hela tiden. Efter spelmötet krävde min flickvän att jag (min rollfigur) skulle bryta upp med den andra tjejens rollfigur. Jag tog en paus från rollspelet ett tag för att slippa bråk (toffel som jag var och eventuellt är i viss mån än)...
Grejen är den att den andra tjejen och jag inte var det minsta intresserade av varandra i verkligheten, men bra kompisar. På den tiden var vi som spelade unga och omogna, men ändå... Har ni varit med om något liknande i era spelgrupper? Är det bara naturligt med sådana reaktioner från ens respektive i en sådan situation?
Undrar om jag också skulle blivit småsur om det varit tvärtom...
Grejen är den att den andra tjejen och jag inte var det minsta intresserade av varandra i verkligheten, men bra kompisar. På den tiden var vi som spelade unga och omogna, men ändå... Har ni varit med om något liknande i era spelgrupper? Är det bara naturligt med sådana reaktioner från ens respektive i en sådan situation?
Undrar om jag också skulle blivit småsur om det varit tvärtom...