Nekromanti AW- över nätet!

Nässe

Myrmidon
Just nu spelar vi AW över nätet- så jävla spännande! :gremsmile:

Ville bara dela lite av min entusiasm medan jag väntar på att få skriva :gremsmile:

Necross

Swashbuckler
NilsH said:
Just nu spelar vi AW över nätet- så jävla spännande! :gremsmile:

Ville bara dela lite av min entusiasm medan jag väntar på att få skriva :gremsmile:
AW?

Simon

Swashbuckler
Ja, väldigt bra! Tänker att vi kan ge läsrättigheter om någon är nyfiken på att se hur vi gör. Men det blir nog om ett litet tag, när vi är varma i kläderna. Eller, det kanske blir på kapitel som vi spelat klart och gått vidare ifrån.

Men det är mycket mycket smidigare än wave.

solvebring

Superhero
Ja, väldigt bra! Tänker att vi kan ge läsrättigheter om någon är nyfiken på att se hur vi gör. Men det blir nog om ett litet tag, när vi är varma i kläderna. Eller, det kanske blir på kapitel som vi spelat klart och gått vidare ifrån.
Det vore verkligen roligt att se. :gremsmile: Ni får mer än gärna visa senare vid något tillfälle då det passar.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Instämmer med Sölvebring. Det vore intressant att läsa och se hur ni använder Google Docs som spelform. :gremsmile:

Halvtand

Warrior
Jag kan tänka mig att få läsrättigheter för att ta mig en titt. Verkar fräckt.

Vidare kan jag nämna att jag och ett gäng nyss påbörjat ett spel av Naruto D20, även det över google docs. Funkar även det väldigt bra även om vi inte riktigt kommit i rullning än. Fick tipset från "rollspelsinterface"-tråden här på forumet.

Brynolf

Dum fan
Hm, man tycker ju att wave vore jäkligt bra för sådana här syften... men det är väl inte färdigbetatestat än?

Halvtand

Warrior
Från början var det meningen att vi också skulle köra över wave, och det hade vissa fördelar. Bones, en tärningsgenerator, var en av dem. Men det var också en del problem. Hela systemet kändes en liten aning klumpig fortfarande, och sen kom ju beskedet att de kommer lägga av.
Sedan flytten till google docs har det gått ganska problemfritt, fast det hade varit kul om man kunnat binda en tärningsgenerator till det på något vis.