Mogger
Hipsteranka
Inte jag heller. Iaf inte hans senaste alster. Jag hade svårt att få in honom i Andor med, men efter seriens slut tycker jag han var en av de största behållningarna.(även om jag inte är något fan av Stellan)
Inte jag heller. Iaf inte hans senaste alster. Jag hade svårt att få in honom i Andor med, men efter seriens slut tycker jag han var en av de största behållningarna.(även om jag inte är något fan av Stellan)
Jag håller med om att det är karaktärerna som bär serien. Det har både med skådespelarna och gråskalan att göra. En del av miljöerna är också coola och visuellt intressanta, men det är inte främst det som gör serien bra.Jag gillar serien mer än jag trodde, men den är för mig personligen inte bättre än ”The Mandalorian”. Sen är Andor fortfarande mer en bifigur även i sin egen serie jämfört med minst tre andra karaktärer som direkt är mer intressanta. Mon Mothma är underbar, Luthen Rael är kanske det bästa som hänt Star Wars gällande karaktärer sedan Ahsoka Tano och slutligen Dedra Meero som också är fantastisk. Alla dessa karaktärer får Andor att framstå ännu tråkigare än han redan är.
Märk väl att jag gillar serien men tycker att den inte är riktigt den typ av Star Wars jag gillar mest, men mycket räddas av de nämnda karaktärerna som alla är enastående. Skådespelare som Stellan och de som spelar Mon Mothma och Dedra Meero är inte lätta att hitta och att då ha alla tre i en serie är enormt coolt.
Nja, om man inte kan njuta av en scen bara för att den är väl skriven och väl spelad, även om den inte "för handlingen framåt" med stormkliv, då kan jag inte övertyga dig.
Grejen med Andor är att den inte handlar om handlingen, den handlar om temat.
Du har helt rätt. Grejen är att de lyckades bra med det mesta av det övriga och undvek att förstöra någon tidigare film som jag älskar.Ni som gillade serien får gärna peka på hur fel jag har - jag vill helt gärna förstå vad grejen är. Känner mig som den enda i galaxen som inte älskar Andor
Bra poäng! Jag uppskattade också att det var fritt från ”bagage” som man inte sedan klarar av att hantera. Men jo, det räckte inte riktigt för migDu har helt rätt. Grejen är att de lyckades bra med det mesta av det övriga och undvek att förstöra någon tidigare film som jag älskar.
Det är kanske ingen stor grej för dig. Men det är ovanligt nu för tiden och det betyder mycket för mig.
//EvilSpook
Än viktigare för mig personligen var att de undvek nostalgia-baitande. Man vågade skriva en story i samman setting utan att förlita sig på cameos, throwbacks och easter eggs.undvek att förstöra någon tidigare film som jag älskar.
Det går inte riktigt att peka på en specifik sak som gör Andor väldigt bra, utan det är mer ett resultat av att alla enskilda delar är bra. Manuset är genomtänkt, skådespelarna är duktiga, världsbygget är stabilt och allting känns rimligt och realistiskt. Karaktärerna beter sig och reagerar på rimliga sätt och handlingen följer logiskt av deras beslut.Ni som gillade serien får gärna peka på hur fel jag har - jag vill helt gärna förstå vad grejen är. Känner mig som den enda i galaxen som inte älskar Andor
Jag håller med i det du säger, och då gillar jag ändå de mer episka delarna av Star Wars där ljussablar är med. Älskade ”Tales of The Jedi” tex. Filoni är helt klart min absoluta ”idol” när det gäller att skapa den för mig ”riktiga” känslan som just jag tycker hör till Star Wars. Och som tidigare nämnt så gillar jag verkligen Andor, men den är för mig inte riktigt så bra som en del annan Star Wars.Det går inte riktigt att peka på en specifik sak som gör Andor väldigt bra, utan det är mer ett resultat av att alla enskilda delar är bra. Manuset är genomtänkt, skådespelarna är duktiga, världsbygget är stabilt och allting känns rimligt och realistiskt. Karaktärerna beter sig och reagerar på rimliga sätt och handlingen följer logiskt av deras beslut.
Det här är egentligen inget konstigt, och inte mer än vad man bör förvänta sig av en modern tv-serie, men tyvärr finns det många, framför allt av de tidigare Star Wars-baserade tv-serierna, som inte lever upp till det.
Jag har heller inget problem med tempot. Jag ser hellre en välskriven och välspelad scen med diskussioner om banklån än en ogenomtänkt och dåligt regisserad fajt med ljussablar.
Fast det är väl inte helt rättvist? Själv tyckte jag Rogue One var bra, The Force Awakens duglig (som ensam film, den är sämre som del av trilogin) och Solo var helt ok. Marvel har jag i och för sig vagare bild av...Det finns något jag inte fattar: Varför Star Wars kan göra bra tv-serier men inte bra filmer, medan Marvel kan göra bra filmer men inte bra tv-serier.
Jag vet inte när nästa "main"-filmer kommer till Star Wars, men det vore skandal om de inte tog folk från antingen The Mandalorian eller Andor för att göra dem. Det är verkligen obegripligt hur det gick att tappa bollen på viset man gjorde i 7-9.
Rogue One är undantaget, men The Force Awakens tycker jag var smörja (även om man fick till rolluppsättningen), och Solo var totalt menlös.Fast det är väl inte helt rättvist? Själv tyckte jag Rogue var bra, The Force Awakens duglig (som ensam film, den är sämre som del av trilogin) och Solo var helt ok. Marcel har jag i och för sig vagare bid av...
Rogue one är ju allmänt uppskattad och trots hur hård kritiken varit mot Star Wars, särskilt episode 9 men även 8, så drog de in absurda mängder pengar. The Force Awakens har dessutom fortfarande goda betyg både på Rotten tomatoes och IMDB.Det finns något jag inte fattar: Varför Star Wars kan göra bra tv-serier men inte bra filmer, medan Marvel kan göra bra filmer men inte bra tv-serier.
Det gör dem inte bra.trots hur hård kritiken varit mot Star Wars, särskilt episode 9 men även 8, så drog de in absurda mängder pengar.
Ms. Marvel tycker jag var den bästa hittills, men det gör den inte jättebra.Marvel är ju en smakfråga såklart, men jag gillade både Loki och WandaVision.