Någon på AW-forumet uppmanade en att vid Open your brain först ställa personliga frågor- och sedan ge svaret baserat på detta. Jag testade den här gången och det gav verkligen material att improvisera från. Tex svarade Calle (Buddy) att han plockade upp vapnen för att hans vänner torterades när han var fjorton år- deras skrik gav inspiration till att ge honom syner av skrik från underjorden- hur de instängda männen plågas och omringas av ngn lila rök- grymt bra.
Det kom upp en massa personilg info i olika scener- som jag inte skrivit dit- kändes som att man verkligen inte ska tappa bort fokuset att hela tiden lära känna karaktärerna bättre. Jag har annars känt att AW ger en bild av att man ska spela rollpersonerna och världen som D&D- pastischer, okänsliga mördarmaskiner som inte bryr sig. Detta motverkas av detta fokuset på det personliga. Grymt!
Det kom upp en massa personilg info i olika scener- som jag inte skrivit dit- kändes som att man verkligen inte ska tappa bort fokuset att hela tiden lära känna karaktärerna bättre. Jag har annars känt att AW ger en bild av att man ska spela rollpersonerna och världen som D&D- pastischer, okänsliga mördarmaskiner som inte bryr sig. Detta motverkas av detta fokuset på det personliga. Grymt!