Nekromanti [AW-hack] Malströmmen i Western?

Mogger

Hipsteranka
Jag har länge funderat på att hacka AW till ett skönt Westernlir. Spelarböckerna funkar nästan rakt av men det är väldigt lätt att fixa nya om det behövs. Problemet jag hela tiden stöter på är hur jag ska hantera malströmmen?

Jag vill inte att det ska vara allt för mycket Weird West (helst inte alls) men jag vill verkligen inte hoppa över malströmmen. Går den att ersätta med något annat?

De typer av berättelser jag är ute efter är som filmen Unforgiven och romanen Blood Meridian.

Sodivra

Champion
Har du kollat på Dead world?

When you indulge your vices and your mind is besotted with your particular pleasures (booze, opiates, whores, gambling, violence, righteous anger), you gain revelatory insights amidst all this squallor. Roll+will and pontificate, in brief or in full, about the nature and truth of things. On a hit, the MC will seize on something you’ve said and ellaborate on your insight. On a 10+, they’ll straight-up tell you something you hadn’t realized before. On a 7-9, they’ll hint at the answer to something that’s been vexing you. On a miss, some truth will set you free, but not this truth. No, this truth is gonna shove you right back into the mud.

Jag älskar det movet. Om du inte vill sno det rakt av, så kanske...

- Lyssna på rykten, legender och historier (Filthy Bill gjorde det här, den legendariska gunslingern är i stan och sitter alltid vänd mot dörren, ökenhäxan fångar de som går vilse...)

- Agera på dina basala instinkter (På en träff så får man en insikt, hinner reagera på reflex, ignorerar smärta, hittar någonting...)

Mogger

Hipsteranka
Ah, det fanns redan! Tack, det passar ju jättebra. Precis min tekopp! Eller whiskey snarare. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Måns said:
Ah, det fanns redan! Tack, det passar ju jättebra. Precis min tekopp! Eller whiskey snarare. :gremsmile:
Movet eller hela hacket? Säg till om du vill spela nån gång!

Mogger

Hipsteranka
Arvidos MC said:
Movet eller hela hacket? Säg till om du vill spela nån gång!
Både hack och move! Och ja, jag spelar mer än gärna. Skickar PM under dagen.