Nekromanti AW playbooks

Lukas

Mannen i Gult
Hej!

vet någon var jag kan få tag i följande playbooks: The MAESTRO D,The FACELESS, The QUARANTINE,The HOARDER och the TOUCHSTONE?

all hjälp belönas med ett leende.

//Lukas som för tillfället inte ler

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Du får Hoarder av mig, om jag får en lista på dina tio allra allra bästa sommarlåtar.

Sodivra

Champion
Jag ger The Quarantine om du berättar om ett gammalt, gammalt minne ELLER The Touchstone om du skriver en post-apokalyptisk dikt här i tråden.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Får man kinesa på hanses tråd?

Sommar och sol - Markcoolio
Miami - Will Smith
Summertime - Will Smith
Summer in the city - Lovin Spoonfull
Små lätta moln - Pugh Rogerfelt
Trubaduren - Magnus Uggla
Öppna Landskap - Ulf Lundell
Whats going on - 4 Non blondes
Viva Las Vegas - Elvis Presley
Sommarkatt - Loke

Bonuslåt: Under the boardwalk

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Så inte både och? Synd =)

För tjugotre år sedan var vi på en gård, och jag fick rida på en häst för första gången. Det var nog, så här i efterhand, en pony, men den kändes väldigt stor då.

Men som bonus:
Svart regn dränker mig
Mutanter jagar i natt
Lasern är min vän

Sodivra

Champion
Rymdhamster said:
Så inte både och? Synd =)
Det ska inte vara för lätt!

Okej, jag utlyser nu en öppen utmaning som gäller från och med idag och till evigheten:

Den som dödar min rollperson i ett parti Apocalypse World eller ett Apocalypse World-hack får en valfri playbook i min ägo som pris

Rymdhamster said:
För tjugotre år sedan var vi på en gård, och jag fick rida på en häst för första gången. Det var nog, så här i efterhand, en pony, men den kändes väldigt stor då.
Episkt

Lukas

Mannen i Gult
DeBracy said:
Du får Hoarder av mig, om jag får en lista på dina tio allra allra bästa sommarlåtar.
vad jobbig du skall vara då.

1.Blue sky mine av Midnight oil
2. Gå upp och prova dina vingar
3. The old walking song av Tolkien Ensamble
4. Shiver my timber från mupparna och skattkammaren
5.Touche-a,Touche-a,Touche me från Rocky horror pictureshow
6. Summer (where do we begin?) från Phineas och ferb across the second dimension
7. Burning sun av Halloween
8. Trobaduren av magnus uggla
9. I eat cannibals av Toto coelo
10.Theme from Jurassic park av John Wlliams

Lukas

Mannen i Gult
Arvidos MC said:
Jag ger The Quarantine om du berättar om ett gammalt, gammalt minne
Jag minns när jag gick på dagis. Där hadde vi ett lekrum med massa stora kuddar som man kunde använda för att bygga små fort.
Jag och min vän tyckte det var jätte kul och gjorde det ofta,
vi kom en gång på den briljanta iden att bygga ett fort med två våningar.
Låt oss säga att ett två våningsfort byggt i endast kuddar inte håller speciellt bra, vilket vi upptäckte genom att jag lyckades riva hela fortet samtidigt som min vän var längst nere i fortet.

Det var en gjej som jag då tyckte var väldigt roligt (såpass att jag minns det än i dag)

Xyas

Swashbuckler
Faceless är din om du berättar för mig vilken mask du själv skulle bära om du blev vanställd, utförsäkrad och tvingades leva i samhällets utkant, och varför du skulle valt just den masken.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag fortsätter fräckt att shanghaia allt som ser intressant ut =)

För om man har en tillräckligt fånig mask så blir folk räddare när man visar sig vara en psykpatisk mördare. Se bara på Mike Meyers i sin Kapten Kirk-mask.

Sodivra

Champion
Äh, det ska vara riktiga UTMANINGAR för att få spelböckerna tycker jag! Här kommer en till utmaning, öppen för alla:

Jag ger Touchstone till den som går ut och gör en god gärning för en främling

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dammit! Jag har ju redan använt upp min goda-gräningarkvot den här veckan när jag hjälpte en gammal man över gatan i går.

jag har någon jag inte känner som vill bli min vän på facebook, räknas det som en god gärning om jag går med på det?

Sodivra

Champion
Rymdhamster said:
Dammit! Jag har ju redan använt upp min goda-gräningarkvot den här veckan när jag hjälpte en gammal man över gatan i går.

jag har någon jag inte känner som vill bli min vän på facebook, räknas det som en god gärning om jag går med på det?
Fråga inte mig, fråga dig själv. Fråga ärligt.

Eller gå ut och köp ett Kinderägg och ge till någon på gatan i morgon.

Eller fortsätt leva ditt liv till den dag då en främling behöver din hjälp och du ger den.

Det här är en utmaning! Alla saker i livet ska inte bli färdiga och tillgängliga på en minut. :gremsmile: Samma sak med Playbooks. De är Limited Edition.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Då kan man ju också ställa sig frågan, är det en god gärning om man enbart gör den för att få en playbook till AW :gremgrin:

Sodivra

Champion
Rymdhamster said:
Då kan man ju också ställa sig frågan, är det en god gärning om man enbart gör den för att få en playbook till AW :gremgrin:
Kanske inte, jag antar du får vara närvarande i nuet och vara där för din nästa, och inte bara tänka på playbooken. :gremsmile:

Pilzefrau

hon/henne
Lu-kaazh said:
Hej!

vet någon var jag kan få tag i följande playbooks: The MAESTRO D,The FACELESS, The QUARANTINE,The HOARDER och the TOUCHSTONE?

all hjälp belönas med ett leende.

//Lukas som för tillfället inte ler
För en playbook till Mumins Värld får du en valfri av ovanstående.
För en spelklar uppsättning får du en till.