Simon
Swashbuckler
Hej!
Jag och Nässe spelar Apocalypse World i text över nätet, som vi har gjort i flera år med stor behållning. Kom på att det kunde vara kul för nån att följa, eftersom det här, till skillnad från oftast när man spelar runt bordet, faktiskt går att följa spelet (både storyn och processen) i detalj.
Jag spelar Sanningen, en hocus vars idéfrö kommer ur tanken kring hur det skulle kunna se ut när den som blir Kejsaren i Warhammer 40000 knatar omkring på jorden och försöker ena mänskligheten. Det är såklart inte den personen eller det universat, men tanken gjorde att jag för första gången blev sugen på att spela en hocus.
Såhär presenterar jag min rollfigur när spelet börjar:
Min rollperson
Så, varsågoda, om nån tycker det kan vara kul! Fråga och kommentera gärna om ni tänker eller undrar nåt!
Jag och Nässe spelar Apocalypse World i text över nätet, som vi har gjort i flera år med stor behållning. Kom på att det kunde vara kul för nån att följa, eftersom det här, till skillnad från oftast när man spelar runt bordet, faktiskt går att följa spelet (både storyn och processen) i detalj.
Jag spelar Sanningen, en hocus vars idéfrö kommer ur tanken kring hur det skulle kunna se ut när den som blir Kejsaren i Warhammer 40000 knatar omkring på jorden och försöker ena mänskligheten. Det är såklart inte den personen eller det universat, men tanken gjorde att jag för första gången blev sugen på att spela en hocus.
Såhär presenterar jag min rollfigur när spelet börjar:
Del 1[FONT="]Jag kallas för Sanningen av mina följare. Jag reser från bosättning till bosättning i en bepansrad husbil, och mina följare reser med mig av sin egen fria vilja i sina egna fordon, utom Lärkan som tagit sig platsen som min kammartjänare och chaufför. Där jag stannar predikar jag för människorna från husbilens tak eller från en plattform under en presenning som spänns ut från bilens sida. [/FONT]
[FONT="]Folket, mina följare, handlar med varor de har med sig från plats till plats, eller säljer sina kunskaper - många har kunskaper om att bygga hus och murar, dra vattenledningar och organisera gemensamt arbete och försvar, något som är hett eftertraktat. Ibland, om handeln är dålig, så avviker någon familj, lämnar folket för att söka lyckan på egen hand. Det är som sagt deras val, de gör som de vill. De stackarna. [/FONT]
[FONT="]Jag har tjockt svart hår, och går klädd i slitna svarta kåpor och antingen barfota eller i enkla sandaler. Det enda extravaganta i min utstyrsel är en kraftig dödskallemedaljong i krom som jag har i en kedja om halsen. Jag har ofta ett väl nött aluminiumrör i handen, lika långt som jag, som både är en vandringsstav och ett tillhygge. Det är fullt med ord och fraser som jag ristat in, på ett språk som jag lärt mig i mina drömmar.[/FONT]
Min rollperson
Så, varsågoda, om nån tycker det kan vara kul! Fråga och kommentera gärna om ni tänker eller undrar nåt!