Nekromanti Axa the Movie..?

Bunny

Crazy like a fool
Ja... vad ska man säga - en av de serier jag inte trodde skulle bli film. Jag är ganska så förvånad, milt sagt.

Rent krasst tror jag filmens framgång beror på vem som tar rollen som Axa (ska namnet verkligen skrivas med endast versaler?), och hur pass naken den skådisen kan tänka sig vara... :gremblush:

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, vette katten..
Kanske att det kommer att funka, men för min del så skulle jag nog inte ha nå¨n störe behållning av att se den som film kanske.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har aldrig läst Axa, men fick för mig att poängen med serien var att hon var naken väldigt mycket. Och sådana filmer är ju poppis, även om de sällan går upp på bio. :gremwink:

Ni som faktiskt läst den: Hade den någon form av existensberättigande bortom det faktum att det fanns nakna bröstvårtor i varannan ruta?

/tobias

Kimon

Swordsman
Jag har aldrig läst Axa,.... Ni som faktiskt läst den: Hade den någon form av existensberättigande bortom det faktum att det fanns nakna bröstvårtor i varannan ruta?

Jag förstår det inte... Först hävdar ni att ni inte läst serien ifråga, sedan framgår det med önskvärd tydlighet att ni egentligen är något av en expert i ämnet...

Vad menar min herre egentligen?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Först hävdar ni att ni inte läst serien ifråga, sedan framgår det med önskvärd tydlighet att ni egentligen är något av en expert i ämnet.
Såhär komplicerat är det: Jag har bläddrat igenom ett par avsnitt av serien och konstaterat att det är väldigt mycket naket i den. Däremot har jag aldrig tittat på alla bilderna i tur och ordning och läst de tillhörande pratbubblorna. Påståendet att nakenhet förekommer i varannan ruta är en så kallad hyperbol, avsedd att skapa en lätt komisk effekt.

/tobias

Kimon

Swordsman
Jag har bläddrat igenom ett par avsnitt av serien och konstaterat att det är väldigt mycket naket i den.

Aha! Ni har sålunda i ert snubblande över sidorna också hittat seriens innersta mening och enda syfte. Ety om man läser den från sista till första sidan eller tvärtom så är underhållningsvärdet oförändrat.

Krille

Super Moderator
"Aha! Ni har sålunda i ert snubblande över sidorna också hittat seriens innersta mening och enda syfte."

Nej. Han har bläddrat igenom ett par avsnitt och konstaterat att det är väldigt mycket naket i den. Som resultat därav undrar han huruvida Axas tuttar är det enda syftet med Axa, eller om det finns något annat syfte med serien.

Så istället för att racka ner på Gurgehs första intryck av serien, skulle du vilja vara så vänlig att upplysa oss fåkunnige (ja, jag undrar också) med svare på frågan, är Axas tuttar enda syftet med Axa?

G

Guest

Guest
Ni som faktiskt läst den: Hade den någon form av existensberättigande bortom det faktum att det fanns nakna bröstvårtor i varannan ruta?
Nej (enligt mig), Axa slogs mot mutanter, och mutanterna rev av hennes bikini som hon gjort av trasor... Det var i stort sett det serien gick ut på. Jag läste den rätt så mycket när den gick i Magnum och hoppade alltid över de sidorna för att sedan läsa dem när jag absolut inte hade något annat att göra... Rätt snyggt tecknad och emellanåt fanns lite hyffsad action men väldigt tråkig i längden.

Mest var det kul att läsa Axas ursäkter för att slita av sig sina kläder.

Kimon

Swordsman
Så istället för att racka ner på Gurgehs första intryck av serien, skulle du vilja vara så vänlig att upplysa oss fåkunnige (ja, jag undrar också) med svare på frågan, är Axas tuttar enda syftet med Axa?

Ja, jag var inte medveten om att jag rackade ner på Gurgehs första intryck, men om jag gjorde det så ber jag verkligen om ursäkt, för det var aldrig min avsikt. I mitt första inlägg kallar jag Gurgeh för expert efter att ha hastigt bläddrat igenom texten, vilket skulle kunna vara en ledtråd till 1)vad jag tycker om serien och 2)seriens djup.

Men det kanske är så på forumet i dessa tider att text som saknar smileys skall tolkas som sarkastisk. Jag gör det inte, men jag kanske tillhör en försvinnande minoritet? Om det är så att jag måste peppra mina framtida inlägg med smileys så... kan jag väl göra det. Jag tänkte inte helt enkelt inte på att texten kunde tolkas på värsta tänkbara sätt och än mindre på att någon skulle göra det, citera mig och sedan kräva en förklaring om varför jag är en sån stor skitstövel.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så spelar det ingen större roll om man läser serien från slut till början, eller från början till slut. Eventuell behållning finns i bilderna och möjligen en gissning om på vilken sida Axa förlorar sin bh för att under resten av episoden vägra att bära den igen.

Den bäste recencenten är du själv. Köp/låna ett ex av serien och se vad du tycker.

Så återigen hr Gurgeh, tillåt mig be om ursäkt för mitt klumpiga sätt att uttryck mig. Det var aldrig min mening förolämpa eller på något annat sätt förklena ditt inlägg eller dina åsikter. Jag försökte vara rolig, men borde för länge sedan insett mina begränsningar inom detta område och avstått från alla eventuella försök till lustifikationer.

Krille

Super Moderator
"Men det kanske är så på forumet i dessa tider att text som saknar smileys skall tolkas som sarkastisk."

Det är ytterst svårt att tolka ansiktsuttryck och tonfall i text. Det är helt enkelt omöjligt att veta när en person är sarkastisk och när han inte är det - en läxa som jag själv har lärt mig den hårda vägen.

Kimon

Swordsman
Re: Axa the Movie..? [OT]

Det är ytterst svårt att tolka ansiktsuttryck och tonfall i text. Det är helt enkelt omöjligt att veta när en person är sarkastisk och när han inte är det - en läxa som jag själv har lärt mig den hårda vägen.

Sant. Men det är ändock läsaren som gör valet att tolka texten som sarkastisk. Extra trist blir det ju när man i tid och otid söker den tolkningen.

Rosen

Myrmidon

Behövs det..? (-:
Njä, serien är inte direkt historiedriven - sedvanliga plots brukar gå ut på att Axa (med eventuellt sällskap) stöter på nån som har problem som Axa fixar, eller att nån av olika anledningar vill fånga Axa, gör det och sen rymmer hon. Dramaturgin är rätt platt, karaktärerna är rätt fyrkantiga och actionscenerna är rätt stelbenta, så jag skulle inte säga att den är särskilt bra som serie betraktat - den lever på att hålla Axa själv i bild.

Det övergripande story-konceptet är alltså att hon en gång rymde ut i ödemarkerna från Kupolstaden som är förtryckande, sluten och übermoralisk (dvs, därinne tvingar de folk att ha kläder på sig), och sen dess driver hon runt och letar efter nåt bättre ställe att vara på.

--
Åke

Oldtimer

Slava Ukraini!
Rent krasst tror jag filmens framgång beror på vem som tar rollen som Axa och hur pass naken den skådisen kan tänka sig vara...
Paris Hilton?

Verkar väl givet... och så håller hon sig borta från D&D-filmen.

/Mikael

Staffan

Myrmidon
Hmm. Att döma av de bilder jag sett på frk. Hilton så har hon inte de företräden som krävs för att spela Axa. Jag menar, Axa ska väl ha kurvor?

Eksem

Champion
Höft-silikon?

Jag tycker dock att hon platsar alldeles utmärkt i en ny Dungeons and Dragons-film. Åtminstone sett till hur den förra var. Men som kurvig serietidningstjej skulle jag hellre se... eh... ahm... Pamela Anderson, förstås!