Moberg
Veteran
Sånt där är alltid svårt. Jag försöker tänka på andra sätt att utmana spelarna. Om strider inte innebär några större problem, får man antingen göra dem riktigt svåra, eller låta andra saker vara svårt. T.ex. kan det ju vara en rejäl utmaning att navigera och överleva i Davokar. Man kan fastna i sjunkhål, luras bort av Alfer eller kanske korrumperas av en artefakt. Det kan ju också vara så att en grupp faktiskt skapar ett riktigt namn för sig i exempelvis Tistla Fäste, och att någon starkare makt vill att gruppen ska smutskastas/anklagas för det ena eller det andra. Plötsligt handlar det inte om att slå ner en taskig rese, utan om att klura ut vem som ligger bakom attentaten och rentvå sitt namn.
Men ja, det kan vara väldigt svårt att stoppa en för stark karaktär i gruppen. Jag håller dock med många andra här att man inte bör förstöra för spelarna genom att göra det omöjligt för dem att använda sina förmågor osv. spelet ska ju i slutändan vara roligt för alla. försök istället hitta andra vägar till utmaning.
Det finns ju förresten även en förmåga som heter Ståndaktig (Mästare), som kan sätta käppar i hjulet för spelare någon gång ibland. Även om det såklart lär vara tämligen ovanligt!
Men ja, det kan vara väldigt svårt att stoppa en för stark karaktär i gruppen. Jag håller dock med många andra här att man inte bör förstöra för spelarna genom att göra det omöjligt för dem att använda sina förmågor osv. spelet ska ju i slutändan vara roligt för alla. försök istället hitta andra vägar till utmaning.
Det finns ju förresten även en förmåga som heter Ståndaktig (Mästare), som kan sätta käppar i hjulet för spelare någon gång ibland. Även om det såklart lär vara tämligen ovanligt!