Re: Slå fram värden [OT]
DAKrilla skrev:
Jag skulle kunna sammanfatta detta med en enkel tabell:
3-5: För extrema
6: Ok
7-9: Kul
10-12: Alldagliga, men Ok (ett par attribut bör givetvis ha ett par sådana värden)
13+: Beror på (men nu var det låga värden vi diskuterade, inte höga)
----------------------------------------------------------------------------------------
Jag håller inte riktigt med där, 8 och uppåt är spelbart men däremot 7 och neråt är extremt. 7 i sty, rör eller tål skulle fungera, men att spela en karaktär med 7 eller mindre i t ex psy, vil eller per skulle knappt gå....och viktigast av allt, det skulle inte vara speciellt kul. syn och hör skulle fungera med, men frågan är hur kul det är vara väldigt närsynt eller halvdöv?
När det gäller grundegenskaperna från start tycker jag inte man ska slå fram dem överhuvudtaget.....köp dem istället. I våran grupp kör vi 110 poäng att använda på alla nio attribut, och fungerar riktigt bra
DAKrilla skrev:
Jag skulle kunna sammanfatta detta med en enkel tabell:
3-5: För extrema
6: Ok
7-9: Kul
10-12: Alldagliga, men Ok (ett par attribut bör givetvis ha ett par sådana värden)
13+: Beror på (men nu var det låga värden vi diskuterade, inte höga)
----------------------------------------------------------------------------------------
Jag håller inte riktigt med där, 8 och uppåt är spelbart men däremot 7 och neråt är extremt. 7 i sty, rör eller tål skulle fungera, men att spela en karaktär med 7 eller mindre i t ex psy, vil eller per skulle knappt gå....och viktigast av allt, det skulle inte vara speciellt kul. syn och hör skulle fungera med, men frågan är hur kul det är vara väldigt närsynt eller halvdöv?
När det gäller grundegenskaperna från start tycker jag inte man ska slå fram dem överhuvudtaget.....köp dem istället. I våran grupp kör vi 110 poäng att använda på alla nio attribut, och fungerar riktigt bra