Årets upptäckt: Kombinationen av soundscapes med lugn atmosfärisk musik, främst från
http://www.thedarkpiano.com/, ger ta mig f-n bland det bästa i stämningsväg jag varit med om.
Årets tråd: Hm. Svårt. Det är nog någon av alla trådar där folk berättade sina preferenser för att bygga kampanjer och så mitt under sommaren. Blorb, räls, fisktank, principer för rollspel och så vidare. Forumet verkligen hoppade till där under maj, juni och juli. Men jag vill nog ha till Wärmedahls och God45:s rollspelstävling också - jäklar vad kul det var att läsa bidrag och skriva till den.
Årets spel: Jag har ju inte spelat något som släpptes i år, så det här blir väl ologiskt. Men jag säger nog att de två bästa spelmöten jag haft i år har varit med nya
Kult (speltest av ett nytt scenario) och
Ur Varselklotet (standardkampanjen i grundboken). Efter att ha läst lite i spelen som kom i år är jag nog benägen att ge
Neotech Edge titeln, men jag behöver nog läsa lite mer innan jag sätter det definitivt - jag har ju knappt öppnat Chock än, tex.
Årets modul: Strid till Eon. Lätt. Så jäkla många balla sällskap, ordnar och stridbara ting att det inte går att beskriva. Jag blev så inspirerad under produktionen att jag blev tvungen att skriva in en av ordnarna i årets konventsscenario.
Årets forumit: Antagligen God45, för sitt enträgna recenserande. Mycket grinig på att det inte finns fler saker på Scenariobiblioteket han kan sätta tänderna i. Kom igen nu WRNU! Skicka in era gamla hemmabyggen så han kan recensera dem!
Årets sociala medium: WRNU. Idag, som igår, som alltid.