Nekromanti Bäst och coolast värld kortfattat beskriven

Ram

Skev
Jag är på jakt efter en setting eller värld som är bra beskriven, har så stort fokus som möjligt på det som man kan pyssla med och som lyckas förmedla detta på så få sidor som möjligt. Genre är oväsentligt men jag vill helst inte ha det i nutid.

Jag vill ha en ny värld att kolla på och vill inte läsa hundratals sidor i flera böcker...

Botulf

Hero
Hmmm.... Barbarians of Lemuria? Både gratisversionen och Legendary Edition. Legendary har dock lite mer matnyttigt men ändå mycket tunt (det är även inte samma setting dem emellan även om namnet på båda är Lemuria. Legendary har dock fulare illustrationer jämfört med med gratisversionen härliga 80-tals serietidningsbilder. Annars är det bättre).
Regeltunt tradigt Sword&Sorcery som framlyfter old school improvisation men på ett rätt fräscht sätt där man skippar allt som heter detaljism.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Polaris? Det är iofs en tokspecifik värld. Men den har några nyckelfraser, spelarna läser dem och sedan kan man börja spela, tar typ en minut per spelare.

Ögat

Hero
Dark Suns.
Kom precis i nyutgåva. Världen förklaras i åtta lättfattliga punkter, men är originell/unik.

Ram

Skev
Tackar, gott folk. Skall kolla in dessa. Har redan ögnat Mini Six och gillar skarpt.

Är Dark Sun värd sin investering...?

Ögat

Hero
Svårt att svara på, eftersom det är en ganska ansenlig investering.
Men om du redan spelar D&D eller ändå är sugen på att börja tycker jag verkligen att du ska spana in det.