Jodå! (OT)
Krille tycker illa om storytelling och friform - jag tycker bara illa om friform (och specifikt, storytelling som går ute på att just EN snubbe, SL, skall sitta och berätta historier, men det är bara DÅLIG storytelling).
Krille tycker inte om D&D. Jag älskar D&D, och med nya D&D försvann allt jag INTE älskade.
Krille tycker inte om Kult. Jag gillar Kult, även om jag inte är överdrivet förtjust i skräckspel. Jag tycker inte om folk som "koboldar till det" i Kult, och håller nog med om Krille att det delvis ligger i ett våldsfixerat system, men det har sällan varit ett problem när jag spelat det, trots att vi alla är regelbögar i min gamla grupp, mer eller mindre.
Krille säger att han kan tänka sig spela Changeling, möjligtvis. Changeling är det enda WW-spel jag absolut bara skulle spela om mitt liv hänger på det. Andra är OK, även om jag är fel människa för Vampire som skrivet och blir ganska less på de överord spelet alltid får av vissa principskäl (som jag diskuterat till leda, och de är inte helt desamma som Krilles).
Krille är ointresserad av Gondica. Jag är väl den mest aktive medlemmen på Gondica-forumet, och även i övrigt den mest aktive Gondica-fan som existerar.
Vi har en hel del gemensamt - men jag är varken en klon, en motsvarighet från ett annat universum eller en driveling fanboy. Jag är imponerad av en del han skrivit, men det enda som över huvud taget hamnar på tvåsiffriga tal på listan "spel jag gärna skulle spela om jag fick" är PlayElf. Har inget att göra med kvalitén, men jag har andra prioriteter. Vill jag ha medeltid spelar jag Pendragon eller Ars Magica och inte Västmark, vill jag ha nutid+magi annat än Ereb '98, jag är fullständigt ointresserad av hård SF och bryr mig
mycket lite om Eon (det är standardfantasy, gäsp). Trollkonster ser intressant ut, men...
Det är ungefär som med Rosen - vi är oftast På Samma Sida här, och Rosen är jag faktiskt personlig bekant och vän med (jag var på hans bröllop, t.ex.), men om man studerat oss på den gamla Lancelot-listan jag skapade kan man finna att vi med jämna mellanrum ryker ihop som katt och hund. Liknande grejer har hänt angående Gondica.
Så dra inga förhastade slutsatser, Arcana. Fanns här ett Pendragon-forum eller Castle Falkenstein-forum skulle du får se oss i regelbundna fajter - man behöver "common ground" för att bli oense om något.
Nightowl, mer OT än någonsin...
We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!