Nekromanti Bästa ögonblicken i ett spel 2015

God45

#PrayersForBahakan
Bästa ögonblicken i ett spel 2015:

Mest heroiska ögonblicket:

Ögonblicket som fick dig att gå fuck yeah!: Att meja ner ett frathouse fullt med demon besatta människohandlare beväpnade med billiga loppmarknads Katanas i werewolf.

Roligaste ögonblicket: När vi som Goblins klättrade in i en tunna fylld med stenar och hundskärare, rullade ner den för en klippa med shamanen fungerandes som en raket motor och splattade en hund framför den förskräckte ägaren!

Mörkaste ögonblicket: När vi rensade ut alla kopplade till dåliga saker i Delta Green och resten av gruppen inte ville döda barnen. Så vi låste in barnen i ett rum medan vi systematiskt avrättade deras föräldrar utanför.

Störst WTF?!: Aliens?! Mother fucking aliens?! Men det här är world of darkness och vi spelar varulvar?!

Vilka är era?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag möjliggjorde en omgång Technical Support Simulator 2016 för Korpa och Gnomvid, och skrattade så att tårarna rann.

Annars har det varit en del trevligt i OKULT över Google+, men det som händer i Hemby stannar i Hemby.

chrull

Stockholm Kartell
Roligaste ögonblicket: Roboten Soggy Hotpants kontrollerar sig för veneriska sjukdomar. "Du verkar vara fri från både könssjukdomar och kön. Du är en robot." Soggy Hotpants svarar "Nej, jag är en playboy" slår sig själv med ett metalliskt dunkande i skrevet "lyssna, stenhård."

Störst WTF?!: Stövelkatten spelleder ett Jorden år 1632-LotFP-äventyr, anth säger något ganska naturligt. Stövelkatten slår en tärning, kollar på en tabell och säger "chrull, det är nog bäst du tar över spelledandet nu, för tydligen är rollpersonerna nu i Planescape".
'
Konstigaste ögonblicket: Blå-lakan-incidenten.

IcarusDream

Anti-populist
Årets mest episka: Mitt under den dundrande slutstriden i min 70+ spelomgångar, världsomvälvande Eonkampanj, karaktärerna håller själva skapelsens krafter i sina händer. Den ena karaktären kan göra exakt vad som helst och väljer att ge sin bästa vän (en liten drake som denne var uppväxt med om i kampanjen återfans och sen 30 spelmöten senare offrade sig själv för karaktären) kom tillbaka.

Årets roligare: Sävcon, spelleder Tenebris. En av spelarna i Debracys grupp spelar den sura statisten, uteliggaren Saul med sådan komisk tajming och bravos att jag övervägde att lägga mig på golvet och hålla mig för magen, så mycket skrattade jag.

Årets tråkiga: En oseriös spelare som lyckades med bedriften att dö i snitt varannat spelmöte med sina karaktärer i 13th Age och Symbaroum. I en fälla i en dunge lyckades han dö med två karaktärer.

Eksem

Champion
Jag fastnar på blå lakan-incidenten, det är för konstigt för att jag ska kunna tänka på något annat.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
IcarusDream;n137668 said:
Årets roligare: Sävcon, spelleder Tenebris. En av spelarna i Debracys grupp spelar den sura statisten, uteliggaren Saul med sådan komisk tajming och bravos att jag övervägde att lägga mig på golvet och hålla mig för magen, så mycket skrattade jag.
Ett spelmöte som inte lämnade någon oberörd!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Mest känslosamma ögonblick: Mormors mormors mammas tiara på FjällCon. Det drog igång med så bra spel att jag var oförmögen att ens börja spela de första tio minuterna. Mot slutet kom spelet till en punkt där det enda vettiga jag tyckte jag kunde göra var att (som det osynliga spöke jag var) sätta mig bredvid min levande dotter, lägga en hand på hennes axel och bara liksom finnas där som något slags stöd vilket jag inte hade varit i livet. Hon var så fantastiskt fin min Dagny, underbart spelad av Per R.

Årets melankoliska ögonblick: Att dansa runt lite som rollfiguren Mr Bojangles till låten Mr Bojangles och insett att det inte kommer bli som Mr Bojangles drömmer om.

Årets ”FUCK YEAH JAG ÄR SÅ AWESOME!”: en omgång Wicked Archipelago på SävCon med oraklet God Kings of War från In A Wicked Age. Tidigt i spelpasset etablerar jag att jag har tunga järnsmycken på mig. När det är dags för konfrontation mellan gudakonungen och hans armé som är ute efter att invadera och erövra riket under mitt beskydd låter jag, krigsmagikern, de tunga järnsmyckena falla ner i ökensanden, förklarar att de såklart bara är till för att dämpa min kraft, och fajtas mot hela armén.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Årets action: Året är 1897. Vi jagar den fruktade ryske revolutionären Uljanov genom basaren i den marsianska staden Oleon Minor. Det slutar illa för honom, eftersom storfurstinnan Alexandra av Ryssland vet hur man hanterar en Colt-revolver från hästryggen.

Årets dakka: Året är 2047. Vi är i ett postapokalyptiskt Salt Lake City, Utah. Vi har en attackhelikopter, det har inte våra fiender. De förstår vår tillrättavisning -- en överflygning räcker för att göra dem förhandlingsvilliga.