Nekromanti Bästa Call of Cthulhu äventyren

andersb80

Veteran
Vi spelar Horror on the Orient Express (nyutgåvan) för tillfället. Vi har bara kommit till kapitel 2 men det verkar väldigt lovande. Härlig atmosfär och lagom balans mellan rälsat och fritt.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Eksem;n115879 said:
nånting St Margaret.
Jag har spelat det, bra premiss, gött mysterium, skön stämning. Det är nog "The Dying of St Margrets" och det går att spela igenom på en eller två sittningar. Det ska tilläggas att det finns i två versioner, en "purist" och en vad-det-nu-heter, där man inte är dömd att misslyckas. Slutet i "purist" var rätt deppigt. De karaktärerna är inte med i några fler "äventyr".

Lukas

Mannen i Gult
Skarpskytten;n115928 said:
Jag har spelat det, bra premiss, gött mysterium, skön stämning. Det är nog "The Dying of St Margrets" och det går att spela igenom på en eller två sittningar. Det ska tilläggas att det finns i två versioner, en "purist" och en vad-det-nu-heter, där man inte är dömd att misslyckas. Slutet i "purist" var rätt deppigt. De karaktärerna är inte med i några fler "äventyr".
Få gånger har jag lyckads dra net mina spelare i ren nihilism som när jag spelade dying of st.Margaret med dem.

Det äventyret är verkligen fantastiskt

KnightVision

Veteran
Jag skulle vilja slå ett slag för The Thing at the Threshold som är en minikampanj i tre delar där den sista delen har rena Indiana Jones-vibbarna. Jag har spellett den två gånger och har haft riktigt kul båda gångerna. Det är något visst med stämningen och de mörka bilderna... Gillar den skarpt och vill varmt rekommendera den, särskilt för nya spelare som kanske inte ska kastas in i det vrålande puristmörkret mellan stjärnorna riktigt än (vilket inte betyder att kampanjen för den sakens skull är någon promenad på rosor direkt...) .

http://www.yog-sothoth.com/wiki/index.php/The_Thing_at_the_Threshold_(Supplement)

kloptok

Pensionerad astrolog
Kan ju nämna att The Dying of St. Margarets är ett av äventyren i en samling med puristäventyr till Trail of Cthulhu som heter The Final Revolution, som God45 nämner ovan. Den samlingen innehåller flera starka äventyr och efter en genombläddring av den är jag inte övertygad om att St. Margarets är det bästa av äventyren även om jag gillar det mycket. Det går att knyta ihop äventyren i boken till en kampanj och det löses på ett speciellt sätt så att det inte gör något om det går åt helskotta i slutet av respektive äventyr (vilket det så klart ska göra). Vill man spela Cthulhu på Lovecrafts vis rekommenderas den samlingen!