>Vilken modul innehåller det bästa CoC-äventyret? Generella förslag välkomnas, men framför allt de som rör 1920 tas i särskilt beaktande.
Den tidigare nämda "Adventures in Arkam Country" är helt OK. Speciellt bör nämnas "A Happy Family" som är bland det mest hårresande jag spelat. Annars tycker jag att en del av scenariorna i "Arkham Unveiled" är fullständigt lysande. Min favoritsamling är dock "The Great Old Ones", som nästan bara innehåller 10-poängare. "Tales of the Miscatonic Valley" kan också vara värd att skaffa.
>Vidare, vilket CoC-äventyr är mest lämpligt att börja med för ovan sl och ovana spelare?
Bland de scenarior som finns i grundreglerna är "The Edge of Darkness" den jag gillar bäst. Den tycker jag passar alldeles utmärkt som inkörsport både för nya spelare och keepers.
Bland de publicerade scenariorna som inte utspelar sig på 20-talet, tycker jag att "Sacraments of Evil" och "Dark Designs" är de klart bästa. De innehåller bland det bästa som gjorts till CoC och kan med fördel konverteras till att köras på 20-talet.
/Anders (som tvingade sina spelare att fly i en defekt tidsmaskin som inte gick att ställa in så bra, bara så att han kunde köra gaslight-scenariorna)