Nekromanti Bästa CoC-äventyret?

Targon

Hero
Ja, just det! Vilken modul innehåller det bästa CoC-äventyret? Generella förslag välkomnas, men framför allt de som rör 1920 tas i särskilt beaktande. Vidare, vilket CoC-äventyr är mest lämpligt att börja med för ovan sl och ovana spelare?

Organ

Out of time, out of mind
>Vilken modul innehåller det bästa CoC-äventyret? Generella förslag välkomnas, men framför allt de som rör 1920 tas i särskilt beaktande.

Den tidigare nämda "Adventures in Arkam Country" är helt OK. Speciellt bör nämnas "A Happy Family" som är bland det mest hårresande jag spelat. Annars tycker jag att en del av scenariorna i "Arkham Unveiled" är fullständigt lysande. Min favoritsamling är dock "The Great Old Ones", som nästan bara innehåller 10-poängare. "Tales of the Miscatonic Valley" kan också vara värd att skaffa.

>Vidare, vilket CoC-äventyr är mest lämpligt att börja med för ovan sl och ovana spelare?

Bland de scenarior som finns i grundreglerna är "The Edge of Darkness" den jag gillar bäst. Den tycker jag passar alldeles utmärkt som inkörsport både för nya spelare och keepers.

Bland de publicerade scenariorna som inte utspelar sig på 20-talet, tycker jag att "Sacraments of Evil" och "Dark Designs" är de klart bästa. De innehåller bland det bästa som gjorts till CoC och kan med fördel konverteras till att köras på 20-talet.

/Anders (som tvingade sina spelare att fly i en defekt tidsmaskin som inte gick att ställa in så bra, bara så att han kunde köra gaslight-scenariorna)

KnightVision

Veteran
Utan tvekan är den bästa kampanjboken jag spellett hittills "The Great Old Ones". Nästan alla är helt i min smak.

/KnightVision the Dream Edition

entomophobiac

Low Prep High Play
Beyond the Mountains of Madness är en av mina all-time favoritkampanjer. Däremot är den kanske inte lämpligast som nybörjarkampanj -- men det beror nog allra mest på vilka spelarna är.

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
My choices:

Horror on the orientexpress

The golden dawn / Sheela-na-gig

Walker in the wastes

..Är mina personliga favoriter; The golden dawn är dock 1890's-era och sysselsätter sig främst med medlemmarna i den orden och det viktorianska London i största allmänhet.

Ok, det ska väl erkännas att ingen av dem är någon nybörjarkampanj, men de är svårt att hitta några äventyr med mer välgjord och intressant research vilka knyter an till äventyren samt Cthulhu-mythos på ett så lämpligt och passande sätt...*S*

Ett annat problem är förstås att dessa produkter är ganska svåra att få tag i; har visserligen hört att de ska göra en reprint på Horror on the orientexpress, men det återstår väl att se.

Vad gäller lämpliga startäventyr är min favorit "The Yorkshire horrors", figurerar längst bak som startäventyr i Gaslight 2:nd edition och inkluderar självaste Sherlock Holmes med släkt som slp's. :gremsmirk:

Torbjörn

Swordsman
Bästa CoC-äventyret?

Mitt val faller på Horror´s Heart. Det är väl dock kanske inte det bäst lämpade att börja med för en ovan SL och spelare. Som första äventyr skulle jag istället rekommendera Edge of Darkness.

Torbjörn

Coffe_Kanon

Swordsman
Visserligen är tråden gammal, och jag har bara nyligen börjat spela CoC (och läst en massa äventyrsböcker). Men jag måste säga att "Escape from Innsmouth" är min favorit, fast då är den min favorit av de böcker jag har hunnit läsa (detta kan alltså komma att ändras).

Eksem

Champion
Escape from Innsmouth gillar jag för att den inte är så jäkla storslagen som typ alla andra modulerna är. Själv modifierade jag den en smula och spelade den lite mer som zombie-action a la Dagon-filmen (stor succé!) men jag kan tänka mig att orginaläventyren håller bra de också.