Nekromanti Bästa datorspelsintrot evor?

Coffe_Kanon

Swordsman
OOps, my bad

Jag har bara råkat klumpa ihop de spel som jag har till ScummVM som Lucas Arts spel. Det är ju fel fel fel.

Men hur som helst, Introt till Full Throttle är riktigt bra! :gremcool:

Sodivra

Champion
Re: WH40k: Dawn of War

Men är inte våldsglorifiering PRECIS sån världen är i Warhammer 40.000 då?

Jo.

Så dels så hinner jag tänka "Va fan, här sitter jag och blir pumpad av värsta fascistkrigsprogandan" och så tänker jag även "Mmmm, fascistkrigsproganda....", för det är sånt 40k består av, och 40k är ju kul. (Eller om jag ska vara ärlig så är 40k lite för übersvulstigt för mig ibland.)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Ska vi prata LucasArts spel?

Då utnämner jag detta som det mest IN YOUR FACE:iga introt evor:

Full Throttle

The Gone Jackals är helt enkelt ultrabra, och låten passar så in i helvete bra in till introt.
Whoa! Mitt minne måste vara CP-kass. Jag kunde alla replikerna i det här introt förut, och köpte en Gone Jackals-skiva enkom för dess skull. Fetbäst!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tänker förresten ge dig tusen minuspoäng för att du stavade "ever" som "evor", och femhundra minuspoäng för att du inte skrev "någonsin".

//Krank, allergisk mot 2000-talets misslyckade variant av h4xx0r

Krille

Super Moderator
Homeworld

Det enda introt som gjort ett bestående intryck på mig är introt till Homeworld, speciellt som det går in i tutorial och första uppdragen mer eller mindre sömlöst.

Därnäst kommer ett av Mechwarrior-spelen, där två klaner båda hävdar deras gudomliga rätt till Heliga Terra. Vilket naturligtvis är grunden till konflikten i spelet.

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Ska vi prata LucasArts spel?

Whoa! Mitt minne måste vara CP-kass. Jag kunde alla replikerna i det här introt förut, och köpte en Gone Jackals-skiva enkom för dess skull. Fetbäst!
Angående replikerna så kan jag erkänna samma här. favoriten:

Ah, your ears are fine! It's what's between them that scares me. :gremgrin:

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: WH40k: Dawn of War

Så dels så hinner jag tänka "Va fan, här sitter jag och blir pumpad av värsta fascistkrigsprogandan" och så tänker jag även "Mmmm, fascistkrigsproganda....", för det är sånt 40k består av, och 40k är ju kul. (Eller om jag ska vara ärlig så är 40k lite för übersvulstigt för mig ibland.)
"übersvulstigt"? Jag förstår inte ALLS vad du pratar om! (ring sarkasmpolisen någon!) :gremgrin:

Hmm, man kan ju begrunda om mänsklighetens fascistiska sinne utåt riktat dvs. mot Chaos och de utomjordiska varelser som ständigt hotar dem kan ses på ett moraliskt sätt? Är det fel moraliskt, att vilja utrota te.x Orks eller Tau just för att de är utomjordingar och är mer eller mindre illvilligt inställda till mänskligheten?

Go fascistpropaganda!

Dr_Graevling

Veteran
Jaha, här kommer jag med mina töntiga japanska spel alltså. Någon måste ju nämna dem...

Jag skulle vilja säga att Xenogears har det skönaste introt, men det är nog mest för att jag anser att det är det bästa spelet någonsin. Dock finns det andra spel som har "tuffare" intron som drar en in snabbare, så att säga.

Så, Final Fantasy VI för den ruggigt sköna stämningen, alternativt Final Fantasy VII för att det bidrar med cool stämning, samt att det snabbt och smidigt för en rakt in i spelets handling.

Sodivra

Champion
Så, Final Fantasy VI för den ruggigt sköna stämningen

Du tog orden ur munnen på mig! Kommer ni ihåg detta inlägget? Där satt den. Ren datorspelspoesi. Dystert, hjärtskärande och ändå äventyr på något sätt, den sekvensen.

Ja, FF6 hamnar på min förstaplats, följt av Syndicate Wars och sedan Dawn of War. Det är en välförtjänt plats.

Xenogears har jag ingen som helst koll på, men vad jag kan läsa ur wikipedia-artikeln så måste jag spela det!

Åh, åh! Det här är inte riktigt intron, men har ni sett "Meet the..."-reklamserien till Team Fortress 2? Det är små korta videoklipp där vi bekantar oss med någon ur klasserna ur TF2, och de är -bloody brilliant-! Till höger finns de.

Lycan

Hero
Xenogears är det bästa tv-spel som någonsin tillverkats, helt utan någon som helst konkurrens. T o m Planescape: Torment kommer till korta i den jämförelsen.

Att köpa en gammal PS och dona så man kan spela NTSC-spel på den är lugnt värt det för att spela detta magnum opus bland tv-spel.

Dock tycker jag inte att själva introt är sådär fantastiskt bra... hrm.

- L

Dr_Graevling

Veteran
Helt sant och riktigt är inte introt i sig särskilt bra. Däremot är det jävligt coolt när man spelar spelet och inser vad introt egentligen har för koppling med resten av storyn.

... Och nu ska jag sluta skriva om det för att undvika eventuella spoilers.

Men precis som du säger, Arvidos; du måste spela spelet. Det är lätt värt det.