Det beror på vad du menar med "Äventyr/Kampanj" iof... jag har nämligen haft lyckade spelmöten utan större förberedelser eller nedskrivna äventyr... ibland blir det bara så kul att improvisera med aktiva spelare...
Jag skall erkänna något, det är hemskt, å håll för öronen.
Jag är lat.
Detta är mig en stor last och det är inte ofta jag skrivit ner några hela äventyr, långt därifrån, mina 2-3-4 första äventyr överhuvudtaget skrev jag ner, dem blev 2-6 a4 var, dem följe jag slaviskt.
Men idag så får jag tvärr erkänna att ett 'förberett' äventyr mer har några slps, och är något som jag filat lite på i huvudet, och sedan improviserar jag lite underspelets gång, så visst, man behöver inte förbereda alls för att ett äventyr i sig skall vara bra, det behöver ju inte ens finnas innan spelmötet, det kan ju bli ett bra äventyr om man ser det rent äventyrsmässigt endå.
Men, jag tror, att om äventyret man spelar är av sämre kvalitet, så krävs mer av spelarna och spelledaren, är spelledaren färsk, krävs det ofta lite mer av spelarna eller äventyret osv. Om man ska råka ut för de däringa 'guldklimpskvällarna'.
Jag tror i vilket fall så här, eller något liknande.