Min clipboard är det absolut bästa jag äger för rollspel både som spelledare och spelare.
Den hjälper mig hålla mina papper samlade och organiserade; jag skriver alltid ut mina rollformulär enkelsidigt i A4, och jag inkluderar ett par tomma sidor för anteckningar, plus eventuella listor jag vill ha nära till hands (om jag har besvärjelser eller dylikt). Som SL skriver jag ut mina stödanteckningar enkelsidigt, plus namnlistor, slumplistor och vad jag nu tror att jag kommer behöva för kvällens äventyr.
Eftersom papperna sitter fast med en klämma så behöver jag inte häfta ihop dem för att hålla ihop dem vilket är superviktigt, för då kan jag enkelt byta ut listor allteftersom jag ser ett behov för dem. Så på många sätt blir det som en modulär SL:skärm för mig.
Plus att den för mig fyller många av SL-skärmens andra plikter. Så länge översta bladet inte innehåller några hemligheter så håller den mina anteckningar och kartor dolda, och jag kan enkelt hålla upp den för att dölja ett tärningsslag om jag känner ett behov av det.
För all del, jag kan inte ha mina hemligheter ligga uppslagna, som de kan bakom en faktisk SL-skärm, men fördelarna väger upp det för mig.
Plus, med min clipboard spelar det ingen roll om jag sitter vid ett bord eller inte. Jag kan ha den i knät, eller vilandes på ett mjukt armstöd eller bara helt enkelt hålla upp den framför mig och jag kan skriva och rita, och har en platt, lagom stor yta att slå tärningar på.