Nekromanti Bästa Eon modulen?

Blasphemy

Swashbuckler
Vilken tycker ni är den bästa och mest prisvärda Eon modulen och vilken är den Sämsta? Och vad är det egenteligen som gör en modul bra.

De som ligger överst på min lista är Tiraker och Krigarens väg som är väldigt användbar.

Längst ned ligger Monsterboken som *gäsp* är oerhört tråkig det enda som är riktigt bra är kapitlet om trollen.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

WolmerX

Warrior
Bästa modulen är nog IMHO A&S därför att jag gillar den helt enkelt.
Det är dock mot mina principer att ranka vad som är sämst av någon anledning så jag skriver ingen.

/WolmerX "YESSSS! Ännu ett inlägg"

Emil

Hero
Min personliga (och jag tror många kompisars) favorit är Mystik & Magi, just för det genomtrevliga magisystemet som känns så äkta. Det är lite som att det skulle följa Newtons lagar...

Annars vet jag inte. Mundana nog en höjdare. Den väger gott och väl upp det faktum att det inte står mycket om världen i regelboken. Egentligen är väl Mundana den enda modulen man "måste" ha - den ger så där precis lagom information om alla länder och raser i det kända Mundana. Alla andra bakgrundmoduler innehåller mest överflödig information som är mer intressant att läsa än att använda när man rollspelar.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>

Logos

Veteran
Jo, Mystik och Magi är klart trevligast. Varför? Därför att Eons fantastiska magisystem förvandlas till nonsens om du bara har regelboken. Jag vet, jag väntade i två år på Mystik och Magi. Och jag har väntat i fem år på att få veta hur de demoner jag kunde åkalla i regelboken egentligen ser ut och kan göra.

Bela

Warrior
"Vilken tycker ni är den bästa och mest prisvärda Eon modulen och vilken är den Sämsta?"

Som bästa modul skulle jag vilja säga Mundana. Vidare så tycker jag att Monster & Varelser är den sämsta då det bara var djur och troll delarna som var intressanta.

Bela

Längst ned ligger Monsterboken som *gäsp* är oerhört tråkig det enda som är riktigt bra är kapitlet om trollen.

Tråkig, ja. Användbar, o ja!

Den bästa boken är M&M sedan kommer Mundana (som jag dock inte kollar i längre för jag behövde bara den ett par gånger och använder den inte längre), krigarens väg (användbar men med skitkapitlet om stridskonster), tiraker osv.

Oj, glömde nästan religioner! Den är en mycket användbar bok.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Mystik & Magi är absolut bäst enligt mig. Mundana kommer näst sist på bra-listan och Krigarens Väg ståtar som god 3a med bronspokal /images/icons/smile.gif.

Sämst-listan: Ingen modul är egentligen dålig... fast jag har inte använt Religioner: Gudarnas Kamp så mycket. Den är bra (förutom illustrationerna) men vi har bara inte använt den. Jag kan stolt säga att jag inte har någon dålig Eon-modul! /images/icons/smile.gif De jag inte har är Jarla och Sorgernas Brunn (tror inte det är några fler).

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Varför är M&V så dålig?

Utan monster skulle ju Eon bara bli ännu mer low-fantasy än det redan är.
Fö tycker jag att M&V har varit till lika stor nytta som vilken annan modul som helst, ser fram emot (den eventuella) M&V2.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Evil Peter

Hero
Helt klart Magi & Mystik. Delvis tack vare att jag ofta spelar magiker men absolut tack vare dess härliga magisystem.

Som sämsta modul har jag ingen kandidat. Dock finns det en del väldigt tveksamma monster i Monsterboken.

C

Ackerfors

Alas, your rapids!
Bralistan: - Mystik & Magi
- Krigarens väg
- Sagornas Brunn
- Dvärgar
- Spelarens handbok (kommer inte ihåg namnet)

Dåliglistan: - Umhhhh...hmmm...det finns ingen usel modul!

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

krazhnaya

Veteran
hmmm... som en liten boffer gubbe ja är så måste ja nog säga att Krigarens Väg är den bästa... o M&M e ju oxå väldigt bra..sämsta?? M&V tycker inte ja e så dålig faktiskt, de roliga me den e ju varelserna som ser ut o vara tagna från X-files =).

/krazhnaya
"klipper sakta av dina fingrar med min avklippar tång..."

Magnus L

Hero
De bästa modulerna tycker jag är KV och alver.
Tycker ingen av modulerna är dålig men religioner använder vi inte mycket. Det betyder dock inte att den är dålig. Om man gillar att spela präst så är den säkert bra.

Grisodlare - och stolt över det.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
En vinkling

Eftersom vår grupp inte har alla moduler så är det lite svårt att avgöra saken. Dessutom så är det väl min SL som har kollat mest i dom. Men jag personligen tycker att Krigarens Väg är helt okej.

Man kan ju också fråga sig vilken modul som Neogames-folket är mest nöjda med. Kanske någon därifrån som vill yttra sig?

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

hatten

Swashbuckler
Bäst är svårt då måste vi dela upp mellan REGEL moduler och LÄNDER moduler smat RAS moduler. ( då de tävlar i olika grupper )
Bland REGLER..
Mystik och Magi. BÄST
sen kommer krigarens
och sist Religioner ( Jag tycker personligen att Neogames gav ut den boken FÖR snappt de glömde mycket matrial som borde ha följt med )

Bland Länder..
Asharien definitivt Asharien.. ( Mest för att jag gillar stämningen i Asharien och Soldarn )
Consaber.. ( Ååå nu kommer folk skrika på mig igen *suck* Den är textmässigt bättre än Asharien & Soldarn mer viktig info men OM jag skulle vara SL så vinner ASharien ochSoldarn och om jag skulle turista så skulle Consaber vara stället för mig )

RAS modulerna..
Dvärgar coh Tiraker på delad första plats.. ( tyvär kunde båda böckerna ha innehållit mer matrial.. )
Alver.. ( Väldigt bra MEN Krille jag vet att du kan göra bättre tillexempel låtit hela det alviska språket text om deras byggnader hus smides konst osv.. följt med fast å andra sidan skulle Alver varit FÖR tjock.. )

Livet är en gåta utan enkla svar.

hatten

Swashbuckler
Okej bland länder så är mundana modulen nog bäst den ger bra överblick..

*mutter* nu blir jag irriterad HUR kunde jag glöma att nämna den *hmm*
Kanske för att jag har Eon Delux och tänker automatiskt på den istället för mitt exemplar av mundana modulen. ( eon delux innehåller mundana modulen.

Livet är en gåta utan enkla svar.

draenor

Veteran
Jag kan endast instämma med dig. Innehar själv EON deluxe, en mycket bra och prisvärd del av eon.. Eller rättare sagt, den är EON..

~Sir Warranty, Knight of the round table - A Castle Camelot division: www.castlecamelot.com

Carniel

Veteran
Passa dig för att säga sådana saker här på forumet, Silversurfan kanske får spel och börjar skrika om kobolder för att du nämnde orden "Dvärg" och "bra" i samma mening. ;)

-Carniel