Nekromanti Bästa Eon modulen?

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Översättning

Jag antar att det var det här du inte förstod: (jag antar att du var ironisk med ditt inlägg)
"Bästa modulen är nog IMHO A&S därför att jag gillar den helt enkelt"

IMHO = In My Humble Opinion (kolla FAQ för fler förkortningar)
A&S är en förkortning för "Asharien & Soldarn".

Så nu kanske du fattar bättre.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Mederian

Warrior
Alver är helt klart bäst. Den visar på ett originellt sätt hur alverna i Eon är annorlunda, den ger bra bakgrund, intressanta fakta och sen är ju alver tuffaste rasen /images/icons/tongue.gif

Krigarens väg är också väldigt användbar, även om den inte är sådär genomrolig att sitta och läsa på kvällarna, men det var nog inte tanken heller.

/Mederian

Ymir

Liten kantbaron
Re: Religioner

Just "Religioner" borde ju vara en jävligt intressant modul, ja...tyvärr har dock neogames misslyckats rätt kraftigt med den, i det att de givit religionerna för lite utrymme- man förstår inte alls vad de går ut på. Klart bättre hade det varit om neogames struntat i alla obskyra billigt påhittade djävulskulter och fokuserat på och skrivit betydligt mer om viktigare religioner såsom Cirzatron, Samorismen, Mhîmrätten med flera- den enda religion man egentligen begriper sig på är Daaktron, och det bara för att den är rårippad från kristendomen.

- Ymir, vill ha en reviderad "Gudarnas kamp".

SirDr

Veteran
Re: Religioner

bra rutet :)
håller faktiskt med dig på alla punkter.
känns som om man kunde ha mera information om religionerna... de lär ju ändå vara ganska utbroderade i sitt material..(flera sånger... hymner.. visdomsord.. rättosnören etc att ha med.. så att man ricktigt kan reta gallfeber på de andra spelarn med muttrande i tid och otid.)

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

hatten

Swashbuckler
Re: Fel! JAG?! Aldrig.(nt)

Jag har rätt alla som tycker annorlunda har fel så det så /images/icons/cool.gif

*skrattar*
Det viktiga är inte att vinna utan att kämpa väl så att man nästa gång kan vinna..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Dandelion

Veteran
Re: Varför är M&V så dålig?

Jag gillar inte alls M&V. Bilderna och namnen tycker jag att det kunde ha lagts mer energi på..

Kuradin ser mer ut som Swarzeneggers torso kombinerad med en mördargroda hög på LSD

Nightowl

Champion
Re: Det är synd att monstrena är tagna ur X-Files.

Äsch, den episoden där Mulder slåss med hyggelmonstren är ju bara SÅ bra! ;-)

Nightowl, tycker hyggelmonstret är själva behållningen med M&V

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus

WhiteWolf

Veteran
Okej. 13 år senare. Det har kommit ut del moduler nu. Vilka tycker ni är de bästa. Hur är de senaste, Misslor och Alver?

Iskaral

Swordsman
Mina favoriter är Nekromanti och Vandöda, Tiraker och Geografica Mundana samt Sångarens ätt

Förhoppningsvis finns även Jargien med på favvolistan innan året är slut

Fienden

Hero

Och för att vara on-topic: Jag tror nästan att Bestialiska Folk vinner. Trots alla skitdumma klyschor i stora delar av den boken så är kapitlet om troll något fantastiskt mysigt.
Nära följer den nya Alver, if only för att hårdpärm och fantastisk design, och Thalamur. När jag läst Thalamurboken ville jag inte rollspela någon annan stans i Mundana.

Ymir

Liten kantbaron
De är bra, men det är fortfarande lite så att de briljanta rasmodulerna från långt tidigare i Eons historia (Alver, Dvärgar, Tiraker) är svårslagna när det kommer till ren kvalité på text och koncept. Det bästa som kommit på senare år är utan tvekan 'Thalamur', men 'Av blod komna' är också väldigt bra, kanske det bästa Dan Johansson skrivit sen 'Tiraker' (och allt han skriver är bra).

Jargien, Damarien, Eon IV Magi, samt ett än så länge hemligt projekt nära förknippade med Eon IVs grundbok kommer också bli väldigt awesome. Så framtiden ser ljus ut.

Mundo

Myrmidon
Haha, vilken necro-tråd.

Den bästa modulen up-to-date måste vara den nya alv-boken. Mest för mängden information, alla snygga bilder, bilder på barn (!) och beskrivningar av hur barndomen ter sig.

Den får också lite bonuspoäng för att den är lite tjockare än de andra och bunden extra fint. Hade lätt kunnat vara en grundbok till ett rollspel som bara handlade om alv-klaner i en skog!